Öppna kategorin

Skapligt träd...

10 inlägg 4487 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skapligt träd...

T Landström  
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skapligt träd...

Hema  
#276519 3200år o du kallar det en buske.. ;)

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

JensSkoog  
#276545 Undrar hur många vintrar jag kunne eldat med den buskan där! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

totte  
#276550 45000 kubikfot = 1275 kubikmeter, hur mycket gör du åt per vinter? Säg 10 fastkubikmeter, då räcker den hela livet! Blir nog knepig att kapa och klyva.

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

JensSkoog  
#276553 Antar at kapning och klyvning skulle tagit livet av mig innan jag fick eldat 1% av den. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276576 Hmm...där får man nog göra instick från två håll, undrar om det räcker med brytjärn eller om man ska försöka med en kil istället ;)

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

JensSkoog  
#276580
Sidenbladh skrev:Hmm...där får man nog göra instick från två håll, undrar om det räcker med brytjärn eller om man ska försöka med en kil istället ;)

Du kan använda säkra hörnet och instick om du har en STIHL MS 362 med 325" svärd :lol: :lol: :lol:
Undrar hur länge trädet kommer leva?

Avatar Fallback

Re: Skapligt träd...

stektlök  
#276584
JensSkoog skrev:Undrar hur många vintrar jag kunne eldat med den buskan där! :lol:


ja jensskog.... men hur många år behöver du för att förvandla den till ved först ? :)

Användarvisningsbild

Re: Skapligt träd...

Jeep  
#276592 Hmmm, hur många delar klyver man den stammen i?
Känns som det blir stora bitar om man delar den på 4 :-)

Avatar Fallback

Re: Skapligt träd...

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276640 Det jag har sett att dom gör är att dom spränger dom. Blir bara småflisor kvar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).