Skogsmiljö och Trädlära

Mycket koldioxid orsakas av naturvården

4 inlägg 4378 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mycket koldioxid orsakas av naturvården

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275950 Är det någon som räknat på hur mycket koldioxidutsläpp som naturvården orsakar? Jag tänker närmast på mängden död ved som förmultnar i skogar, på grund av att de rättfärdiga markägarna förhindras att utföra vanligt skogsbruk. Borde bli en del med tanke på alla naturvårdsangrepp i landet.
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Mycket koldioxid orsakas av naturvården

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275969 Vi kan ju börja med att dika ur alla mossmarker.
Det blir en ganska rejäl minskning av metan utsläpp.
Betydligt mer än dessa diskuterande kossors fisande och rapande.

Användarvisningsbild

Re: Mycket koldioxid orsak..

rokon  
#275973 "En av Sveriges kanske mest meriterade klimatforskare är Lennart Bengtsson. Han är professor vid universitetet i Reading i England, och slutade förra året som chef för jordvetenskaperna på rymdforskningsinstitutet ISSI i Bern. Han har en stor del av sitt liv arbetat i ledande klimatforskningsuppdrag utomlands och bara sporadiskt synts i svenska medier"
Klimatforskaren avfärdar skräckscenario http://www.di.se/artiklar/2014/4/4/klim ... kscenario/

Mina reflexioner;
CO2 bör man tänka på om man är i begrepp att byta bil, då det avgör rätt mycket hur fordonsskatten beräknas.

Utan CO2 i luften så skulle inga växter växa.

Användarvisningsbild

Re: Mycket koldioxid orsakas av naturvården

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275999 0,0000% koldioxid i luften har ju aldrig varit målet....
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).