Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydraulpaket ATV

24 inlägg 9833 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

Hema  
#275600
anersimyra skrev:Det är det, jag ser nu att pumpen är monterad på svänghjulet på potatisen, undrar om man kan koppla ur pumpen ? Inte så kul om man vill ut och busa med maskinen om pumpen hela tiden är i ingrepp. Kör man dessutom hjulingen på handelsbensin, kommer " pannknacket " vara rejält vid dagens slut. :sad:

Kör ni på Aspen? o vad betyder pannknacket?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulpaket ATV

Karlsson_98  
#275607 Vad har du för atv?

På en Polaris 500 här hemma gjorde vi en ram till hydraulmotorn fram så att den hamna längre fram då den nya modellen (2011 och uppåt) av Polaris 500 har en kortare front så motorn fick inte plats. :P

Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

Hema  
#275609 Yamaha 550, men det vore trevligt om man kunde få det lite smidigare, men att med en hjälpram få fram paketet är också en lösning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

skogsbonne  
#275610 550 och 700 är väll lika i storlek på chassi? Tar inte i något på vara 700:a. ramen till motorn sitter lägst fram på pakethållaren

Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

Hema  
#275614 Tackar (ja de ska va lika), bra o veta, men det är lite lockande att endast ha motor o pump fram så man får det centrerat. Kanske höja upp det några cm, så man får plats att stoppa in en motorsåg under från sidan kanske. (Får mäta lite)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

skogsbonne  
#275655 Tycker det är bra med lite vikt fram :)

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpaket ATV

svampbob  
#275660 Ja visst är det bra med vikten fram. Har aldrig känt att det är för tungt fram Trots att jag har den stora motorn

Användarvisningsbild

Re: Hydraulpaket ATV

anersimyra  
#275666
Hema skrev:
anersimyra skrev:Det är det, jag ser nu att pumpen är monterad på svänghjulet på potatisen, undrar om man kan koppla ur pumpen ? Inte så kul om man vill ut och busa med maskinen om pumpen hela tiden är i ingrepp. Kör man dessutom hjulingen på handelsbensin, kommer " pannknacket " vara rejält vid dagens slut. :sad:

Kör ni på Aspen? o vad betyder pannknacket?

Pannknack.. :smile: alltså huvudvärk, får du om du vistas nära en stillastående hjuling som körs på vanlig handelsbensin, alltså bensin från macken.

Avatar Fallback

Re: Hydraulpaket ATV

Hema  
#275686 Aha! :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).