Motorsåg och handhållet

Nya svärd till gamla sågar

88 inlägg 36158 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275568 såg nu att det inte är en "D" 33 utan bara 33 och ser ut som på sidan här:

http://acresinternet.com/cscc.nsf/ed1d6 ... enDocument

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275588 Är du säker på att det är MS100? De ser ut som MS90?

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Jocke91  
#275590 MS 100 såldes väl aldrig här? Måste vara MS 90 du har. I vilket fall så är det rätt så kul sågar.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275591 kan vara ms 90 med, jag har inte tittat så noga på dom men någon av dom är det

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#275622 Går lika bra att börja men nån av nittiorna, det är fina gamla sågar. Mac 33:an är en trevlig gamling också. Tyckte mig skönja en Jonsered 621 mitt i lasset också, min favorit i gänget i så fall.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#275657 Jag ska ta en bild när alla är uppradade så ni ser lite bättre, jag tycker mac 33an har ett utseende som är svårt att matcha så jag tror nog att jag ska ta den när jag ändå är inne på mcculloch, någon som mekat med en sån och har några tips?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275695 Skruva inte på förgasaren!

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276257 Nu har grejerna kommit, ett sugihara 36 tum, membransats och kopplingstrumma till d44an.

Kan ni rekommendera en kedja till svärdet, gärna full chisel om det finns i sverige.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276281 solitt sugihara 36 tum på min XF, under ligger "kortsvärdet" på 28 tum.

IMAG0023.jpg


IMAG0021.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

totte  
#276285 Snygga grejor det, nu skall du bara ha nåt som är grovt nog att såga med den också, men du hade visst en del grov alm vill jag minnas du sa. Ja justg det, du skulle ju ha kedja också, det är inte mitt bästa område, men en mejselkedja skall det ju vara på den här.

Men ett flådigt ekipage är det!

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276287 Visst har jag stora almar att kapa, men det där svärdet är mest bara för att det är fränt med grova grejer.

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Blivande snickare  
#276297 Har du köpt det där svärdet för å titta på det??? :surp:
Nänänä hör du, film från kap önskas :ugeek:
Senast redigerad av Blivande snickare lör 12 apr 2014, 22:20, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276301 Inte bara för att titta på men jag måste ha en kedja först och jag tror jag har hittat en som jag ska be husqvarna handlaren ta hem.

http://www.husqvarna.com/us/accessories ... 04-1,6-mm/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nya svärd till gamla sågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276304 Ska du be Amerikansk handlare att ta hem den?

Avatar Fallback

Re: Nya svärd till gamla sågar

Westra Aros  
#276312 det borde väl gå att be min lokala handlare ta hem kedjan, det vore väldigt konstigt om husqvarna inte sålde sina egna produkter.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).