Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

john deere vs. komatsu

3 inlägg 6301 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

john deere vs. komatsu

mayfair 91  
#274689 hej jag är snart på väg att få en annan skördare och jag har kört tidigare med John Deere 1070E och jag skulle verkligen vilja ha en John Deere igen men jag gillar också en Komatsu 911 men jag gillar John Deere eftersom du kan styra många funktioner i fällan huvudet men frågan är om man kan göra samma sak på en komatsu ..???
Jag kör just nu med en Silvatec Sleipner med sp 561 huvud men jag känner att jag är lite handikappad med denna maskin eftersom den inte kan vara så många funktioner ...

MVH Rasmus Madsen
Danmark :smile:



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: john deere vs. komatsu

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#275363 Vet inte riktigt vad du menar.med att styra allting i (jag antar) aggregatet. Men att du kan ju styra alla delar av aggregatet i själva spakarna på komatsu. På John deere har du ju bara kranen i spakarna, resten sitter på paletterna

Avatar Fallback

Re: john deere vs. komatsu

mayfair 91  
#276248 Hej, vad jag menar är om du kan öppna och stänga Knivane för sig själva och tryck ut svärdet utan sågen er igång och luta agregatet ner i olika vinklar och stäng knivane långsamt som en skotar och justera aggregat till att åbne ex. max 30 cm till exempel i gallring .. och automatisk matning av trädet för den angivna längden .. Jag kör med den lilla joysticken, som du kan välja från Komatsu, inte den stora med trä ... men jag är lite trött på det liten joystick.... fingrarna är så handikappad efter en dag med 3 meter trä och manuellt fremføreing och sågning ... det var förmodligen bättre om du hade händer som ett barn ... nej det är en massa små saker som hjälper en i låbet av arbetar som er guld vara.

Rasmus Madsen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).