Elmia Wood 2013

Eco-log ELGP

25 inlägg 15380 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228586 Största problemet ser jag när man ska svänga, ska kurvorna ha 6 meters bredd med denna? Eller tänker jag galet? Annars är det kul att det testas nytt även om jag inte är övertygad att detta kommer hålla hela vägen fram. :)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228686 Den borde spåra exakt om man vill det men eftersom midjorna var separat styrbara så kan man kanske få den att bära sig åt lite som man vill.

Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

tex296  
#228705 skulle vilja se den i bruk...

Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228706 Spårningen hjälper väl inte det gigantiska överhänget? Man som tyckte snoken hade lång nos....

Sedan blir man väl sjösjuk på kuppen. :)

Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228707 Hytten borde suttit i mitten. Runtsvängande kran på hyttaket och en lastbärare åt varje håll. En kamera i var ände som visar terängen på bildskärm.

Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

torpöbo  
#274640 Är den fortfarande kvar på fabriken eller har den kommit ut i verkligheten och visat vad den går för??

Användarvisningsbild

Re: Eco-log ELGP

Fredrik Reuter  
#275468 Hej,
Intressant frågeställning Torpöbo. Vet någon något mer så skriv gärna här, jag ska luska lite själv.

Användarvisningsbild

Re: Eco-log ELGP

skogsjan695xl  
#275484 Den ska väll ha varit ute hos entreprenörer på demo, men senast jag läste om denna så var den hemma hos uppfinnaren för lite ombyggnad på hytten då den hade kändes lite gungig och tror de skulle fixa att det skulle gå att köra hytten även i sidled.

Användarvisningsbild

Re: Eco-log ELGP

Fredrik Reuter  
#803152 Det är nu 10 år sedan ELGP visades på Elmia Wood. Någon som vet vad som hände med denna konceptmaskin?

Avatar Fallback

Re: Eco-log ELGP

Hema  
#803472 Ingen aning, men hytten borde suttit i mitten som Skogsola nämnde.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).