Skogsvagn (Huggarvagnar)

Driven Kesla eller odriven Moheda?

197 inlägg 102917 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274472 Visst kör Jonathan A driven movi 1250 m 400 kran

FTG
Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274478 Jo ursäkta nog jag som grötade :) men att idka VVS med keslas vagn tror jag nog ej är möjligt :)

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Seb macahan  
#274481 Vvs. Vad menar du med det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274484 Finns en klubb här på forumet. Våga vägra stöden

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

T Landström  
#274485 Går inte Kesla att få med Y-drag? Fast då springer väl priset iväg lite till...

Vad är det för typ av drift på vagnen?

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274486 Kronos största vagnar fås med y drag

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

T Landström  
#274487 Kollade på Keslas hemsida...
Gick att få Y-drag...men bara på vagnen med mekaniskdrift(?)...

Den mekaniska 12MD-vagnen kan utrustas med en hydrauliskt flyttbar frontskärm, ramlås och V-dragstång som monteras på bakaxeln.

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274489 De e eju en mycket fin vagn oxså ;)

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

T Landström  
#274490 Mmm...jag måste sluta kolla på sådana sidor...är ju så mycket man vill ha...men plånboken är inte tillräckligt djup... ;)

Avatar Fallback

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

OlaE  
#274492
Mannfolk skrev:Finns en klubb här på forumet. Våga vägra stöden


Hahaha! Trodde inte någon tog det till sig. :grin:
Nej, på våran Moheda finns det inga stödben, och peppar peppar, är man bara medveten om det går det väldigt bra att köra.

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274493 Johan83 å jag är typ grannar och har väl typ skrivit in oss ;)

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Seb macahan  
#274499 Vagnarna har lika långa kranar 1dm (skiljer), Mohedan är en 10t vagn Kesla en 12tons vagn, Dessutom med 500/17 hjul (ska du beställa vagnen med detta är det ett pristillägg på 43800kr pga annan boggi på drivvagn, 8000kr i tillägg på Moheda. Mohedan har dubbla vridcylindrar men Kesla menar att deras enkla är lika tålig på grund av att de ska vara byggda med speciellt stål och lite annan konstruktion? Samma moment som Mohedan. Centrumbalk kontra ram finns det nog delade meningar om. Själv föredrar jag nog centrumbalk på så här "relativt billiga skogsprylar". Skotare, hypro, kronos är en annan sak.
Brutto priser på Keslan är 358tusen +m Moheda 270tusen+m. Men jag betalar samma peng om jag tar någon av de i dag/i morgon.
Det känns fånigt men jag har liksom alltid tänkt att ska man byta så är Mowi/Moheda top of the line vad jag har råd med. Köper ni lika gärna en begagnad Kesla som en Moheda?
Kesla vagnen finns färdig och den kan jag inte ändra om, Moheda beställer jag i så fall.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Mannfolk  
#274500
Seb macahan skrev:Vagnarna har lika långa kranar 1dm (skiljer), Mohedan är en 10t vagn Kesla en 12tons vagn, Dessutom med 500/17 hjul (ska du beställa vagnen med detta är det ett pristillägg på 43800kr pga annan boggi på drivvagn, 8000kr i tillägg på Moheda. Mohedan har dubbla vridcylindrar men Kesla menar att deras enkla är lika tålig på grund av att de ska vara byggda med speciellt stål och lite annan konstruktion? Samma moment som Mohedan. Centrumbalk kontra ram finns det nog delade meningar om. Själv föredrar jag nog centrumbalk på så här "relativt billiga skogsprylar". Skotare, hypro, kronos är en annan sak.
Brutto priser på Keslan är 358tusen +m Moheda 270tusen+m. Men jag betalar samma peng om jag tar någon av de i dag/i morgon.
Det känns fånigt men jag har liksom alltid tänkt att ska man byta så är Mowi/Moheda top of the line vad jag har råd med. Köper ni lika gärna en begagnad Kesla som en Moheda?
Kesla vagnen finns färdig och den kan jag inte ändra om, Moheda beställer jag i så fall.



Om du under pistol hot imorgon köper :D tar du Keslan känns iaf så :lol: :grin:

Avatar Fallback

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

zeetorg  
#274506 Själv så tycker jag att Kesla känns minst lika bra som Moheda. Kesla gör ju proffsgrejor som sitter på både skogsmaskiner och lastbilar så dom kan nog sin sak.

Användarvisningsbild

Re: Driven Kesla eller odriven Moheda?

Seb macahan  
#274510 Om du under pistol hot imorgon köper :D tar du Keslan känns iaf så :lol: :grin:

Jag fattar inte vad du menar?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).