Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hydrovåg SG10 eller SG16

76 inlägg 71736 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

brodern  
#272978 Hej, ny på forumet.
Skulle också vilja veta mer data om Hydrovåg sg10..
"Släpvagns"-hjulen ,är det vanliga Opel 13 tum?

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

ORION 47  
#273081 Svar Ja Kolla bara offset. Det finns olika Opelfälgar
Med vänlig hälsning Orion.

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

brodern  
#273176 Tack Orion 47 för värdefull info och snabbt svar!

Jag letar även efter manual, reservdelslista allt av intresse, om det är någon som har .

Med vänlig hälsning /brodern

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

ORION 47  
#273220 Hej Kontakta Kse se tidigare inlägg på denna tråden. Jag har fått mycket värdefull information av honom. Med hans hjälp har jag en fungerande maskin.
Med vänlig hälsning Orion 47

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

patricjonsson  
#273785 Jag kan hjälpa dig. Var skall jag skicka filerna?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

brodern  
#273796 Patricjonsson, jag har redan fått filerna. (Tack Kse!)

Tack ändå / brodern

Användarvisningsbild

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

Kse  
#273999 Jag har lagt upp manual och reservdelslista här på forumet, bara att tanka ner från biblioteket.

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

ORION 47  
#274072 Hej . Har haft mycket användning av info som jag har fått från Kse . Men det enda jag saknar är reservdelslista på gräveleganten (vinklingsbar bom) som är monterat på min maskin. Finns det någon som har någon sådan information?
Med vänlig hälsning Orion 47

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

Tottemuj  
#277902 Hej
Ny på detta forum.
Förhandlar just om inköp av en SG10. Den har bara en skopa. Skulle behöva något som kan användas till planering av (styra ut) större jordmassor. Såg någonstans ett tillbehör, typ schaktblad, som man kan skruva fast på skopan. Någon som har någon erfarenhet alternativt bilder på detta?

Användarvisningsbild

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

Kse  
#277936 Till min "storskopa" finns ett tillbehör som man kan skruva fast så att skopan blir slät iställt för tandad, den blir dock inte bredare än vad den var innan.
Den ju iof lätt att bredda den om man vill, vet bara ungefär var den ligger bakom garaget under snön så du får vänta på en bild tills den har tinat fram.

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

Tottemuj  
#278184 Förstår vad det är för tillbehör du menar. Var har du fått tag i det?

Användarvisningsbild

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

XxX  
#328745 Hej!
Jag är ny här. Är eventuellt i färd med att köpa mig en SG10 och såg denna tråd. Bruksanvisning och reservdelslista ska finnas att ladda ner här i biblioteket, men hittar ingen "ladda ner"-knapp på de filerna :???: eller är det jag som inte fattar :wink:

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

Tosca  
#328935 Du behöver förmodligen skriva två inlägg till, har för mig att grundkravet är tre inlägg för att visa sig seriös och få ta del av biblioteket.

Användarvisningsbild

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

XxX  
#333472 Hej, gick miste om det förra objektet jag tänkte köpa men nu har jag fått tag i en SG10. Verkar vara en riktigt potent liten krabat :)
Nu gick det att ladda ner manualerna i alla fall, trots att det här bara är mitt andra inlägg.
Maskinen jag köpt saknar tyvärr grävelegant, men eftersom det bevisligen finns flera exempel på SG10 som har detta så blir man såklart nyfiken på tanken att eftermontera om det nu går... :roll:
Ni som har erfarenhet av dessa maskiner och har använt eleganten, fungerar det bra att köra den (den verkar ju ligga på extrauttagen med separat spak)? Min tanke är att lättare kunna raka ut jordmassor och göra lite enklare planeringsjobb. Funderar även på lite om fästet är special för denna eller om man kan få tag i en lite bredare planerskopa.. Alla tips mycket välkomna :)

Avatar Fallback

Re: Hydrovåg SG10 eller SG16

ORION 47  
#333548 Hej. Eftermontera grävelegant, kräver en annan bom . Eventuellt bygga om. Och diverse leder så det är nog frågan om det är lönt. Den info jag har fått av fått av hydrovåg är att normalt monterades grävelegant endast på SG16 men det gick att beställa till SG10.Gräveleganten fungerar bra men manövreringen är litet hysterisk. Borde gå att lösa med en strypning i ledningen. Jag har tillverkat ett bredare tandskydd ( se reservdelskatalog). Som jag sätter på när jag skall raka ut jord. 80 cm brett. Detta fungerar bra. Sätter det på min kabelskopa. Ihop med gräveleganten kan man fasa och göra små slänter osv . Jag har reservdelslista på gräveleganten men hur få in den i downloads ? Mitt förhållande till datorn är något ansträngt. Med vänlig hälsning Orion 47

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).