Bioenergi

Pris för m3 staplad ved?

5 inlägg 13200 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris för m3 staplad ved?

kvistberg  
#271432 Hej!

Har haft dödsfall i familjen och håller på och avvecklar ett dödsbo. Vi har en full vedbod med uppskattningsvis 50-60 m3 staplat på 50 cm längder (pannved) med 90% björk. Vad är ett rimligt pris att begära per m3.

Förstått att man ska räkna om stjälpt till staplat med faktor 1,6. Men är det ett mått för 30-35 cm? Tänker att stjälpt i 50 cm borde ju skapa mer luftutrymme än 30-35 cm?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris för m3 staplad ved?

svampbob  
#271436 Priset beror nog på var i landet du håller hus. Försök med 500 kr/m3 staplat.

Användarvisningsbild

Re: Pris för m3 staplad ved?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271460 Svårt att prissätta, det ska ju ut ur vedboden och upp på ett flak eller i storsäck.
Skulle det stå i 1,5 kbm säckar ute på gården lätt att lasta med traktor så skulle
jag nog begära nästan en tusing per säck, det lär ju vara högkvalitetsved.
Men som sagt det är en del jobb först som ju sänker priset per kubik ifall kunden
ska göra det själv.
Nästa grej är ju om en kund köper allt där det står eller om det ska delas i flera poster.

Avatar Fallback

Re: Pris för m3 staplad ved?

Skogsinvest  
#271906 Var är vedförrådet beläget?

Avatar Fallback

Re: Pris för m3 staplad ved?

stektlök  
#271916 Bestäm ett pris för allt å försök kränga i en stor post.

Jag har 30 cm björkved välstaplat å torkat på pall för 800kr/kubiken då :) blir inga problem å kränga nästa vinter !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).