Verkstan

Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

28 inlägg 56102 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

andan  
#269684 Tanken om ventilerna har slagit mig också, blir nästa punkt att kolla och bocka av... Kan problem här orsaka symtomen med bensin i luftburken?

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

sveakatten  
#269696 Om inte ventilen tätar borde du kunna få den symtomen. Ventil problem är väldigt vanliga i cross branchen. Mycket därför många går tillbaka till 2-takt.

Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Rossi  
#269704 Kolla om den startar igen efter du har öppnat tanklocket. Det kan bli tätt i avluftningen till tanken så det uppstår ett vakum. Ett skitfel men värt att kolla.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

totte  
#269811 Notera att om den gått ett tag med otäta ventiler så krävs det vanligen omslipning, tätningsytan blir bränd.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#271154 Hur går det med felsökningen. :?:

Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Brumsten  
#271168 Hej, har du haft den sen den var ny?, om inte så har du köpt en maskin som den förra ägaren har lessnat på.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

jugges  
#590374 Du har definitivt fått en lite sten eller någon form av skräp i stiftet under flottören, så den inte stoppar mera bensin att komma in i förgasaren, då rinner det över.
Ta isär botten av förgasaren, ta ur pinnen till flottören, lyft upp flottören stiftet kommer att följa med, blås ur med tryck luft, sätt ihop igen, problemet löst. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

anersimyra  
#590394 Den är nog fixad för många år sedan..😃

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590398
anersimyra skrev:Den är nog fixad för många år sedan..😃
=))

Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

jugges  
#590412 Jo förhoppningsvis,
Och skönt att det aldrig kommer att hända någon annan som söker efter svar på problemet aldrig kommer att hända?

Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Avslutat-02  
#590416 Det är väl trevligt om vi kan hjälpa varandra.

Att det bildas avlagringar och samlas skit i botten på flottörkoppen är välkänt och klart värt för alla att lägga på minne, oavsett om det är en moped eller gräsklippare.

Avatar Fallback

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

andan  
#590429 Hej!

Ja den är fixad och vid liv fortfarande! :smile:
Tyvärr så har jag dålig koll på vad exakt som egentligen var problemet, lämnade bort felsökning och reparation men ngt med förgasaren var det iaf! :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fyrhjuling som går dåligt, hjälp!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590435
jugges skrev:Jo förhoppningsvis,
Och skönt att det aldrig kommer att hända någon annan som söker efter svar på problemet aldrig kommer att hända?


Det är hur bra som helst att du svarade, du har förstås helt rätt i att även om tråden är gammal så kan ju problemet vara nytt hos någon annan.
Mitt "skratt" var ett av igenkänning, man svara glatt i en tråd man hittat för att sen upptäcka att den är flera år gammal.
Så absolut inget illa ment till dig @jugges

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).