Vedmaskiner, flishuggar

Ny film om Bilke S3!

24 inlägg 17902 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny film om Bilke S3!

Norrlänningen  
#129686


Som jag lovade i den andra tråden så kommer här den riktiga filmen om årets vedhantering. Skriv gärna vad ni tycker, jag tycker själv att det blev jäkligt häftigt att se hur kap och klyvpreoccessen arbetar, jag har filmat med en höghastighetsfunktion på de klippen!
:grin:

Nu är iaf årets vedrustning färdig, det blev nästan 100 kubik totalt och det tog två man ~tio timmar att göra det. Maskinen gick perfekt och inget gick sönder. En service med lite olja och fett, sen är det bara att köra.

Inmatningstransportören håller på att vara sliten, så jag ska vända den så att jag kan köra lika mycket tills det är dags för ett byte. Den håller nog ~500 kubik och den kostar 150EUR, så det är slitagedelen man kan vara medveten om på maskinen.

Skriv gärna vad ni tycker om filmen! :grin:



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

loppan  
#129701 Mycket snyggt gjord! Dessutom i 720 upplösning. Slowmotion filmningen inuti var intressant.
Många reklamfilmer som tillverkarna gör är taffligare gjorda,sälj den till Bilke :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

Norrlänningen  
#129702 Tack så mycket!

Den finns dessutom i 1080p om du klickar på det alternativet, då blir det ännu lite vassare. :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

Mäki  
#129721 Snärtig film, snyggt.

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

totte  
#129723 Hehe märkte att det var bra upplösning, mitt bredband hängde inte med riktigt! Rejält proffsigt filmat och klippt! :-bd ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129744


Mkt bra och instruktiv film med slowmotion och allt.

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

Emil Skoglund  
#269170
loppan skrev:Mycket snyggt gjord! Dessutom i 720 upplösning. Slowmotion filmningen inuti var intressant.
Många reklamfilmer som tillverkarna gör är taffligare gjorda,sälj den till Bilke :mrgreen:


Hej Bra Film.
jag är imponerad av denna maskin. Sugen på en sån. Många säger att blir mycket skräp
Tid är Guld idag. Bättre sälja billigare. tillverka 3 gånger så mycket ved istället. Granmassaveden är sämre betalt för. Slänger massaveden i sån apparat då blir
värdet det rätta..

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

skotarmasse  
#269192 Snyggt gjord,skönt sväng på jazzbasisten :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

Emil Skoglund  
#269317 Jazzmusiken gillar jag skarpt... passar denna fina maskin perfekt..

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

stektlök  
#269341 Jag är imponerad över att grejerna håller. Man ser juh tydligt hur det rycker å slår i maskinen å bandet som matar in snurrar hela tiden.
Håller dom länge ? ?

Jag har sett en i verkligheten för många år sedan och den var mkt snabb.

Avatar Fallback

Re: Ny film om Bilke S3!

elis  
#269383 Bra och snygg film, själv gillar jag aldrig musiken, jag vill höra maskiner. Två man och tio timmar låter ju bra men då är väl ändå mesta jobbet kvar eller ska veden ligga på marken. Har alltid varit sugen på en Bilke just för att den är så snabb och klyver riktigt bra. Den var dock för dyr. Är lite förvånad när jag ser denna typ av maskiner filmade så verkar ingen ha något att lägga upp virket på, måste vara en pärs att stå och hiva 100 m3 från backen och upp på bandet. Men man får nog en snygg kropp. 8)

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

Turee  
#392158 Snygg film, grym maskin. Får man fråga vad du gav för den?

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

stegmaster  
#392160 Tror priset på en Bilke S3 i dag ligger på ca 60tkr + mva.

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

Jolly  
#467716 Vet att Detta är en gammal tråd, men hur funkar det med sista biten på varje stock? Blir den oklyvd?

Användarvisningsbild

Re: Ny film om Bilke S3!

Fredrik Reuter  
#467726 Hej,
Ja, om sista biten är kortare än anhållet så känns det som att den inte klyvs.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).