Före och efter jobbet

Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

66 inlägg 33184 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269191 Äganderätten brukar ju hållas högt bland skogsägare och vem som är ägare av skogsforum framgår ju exemplariskt om man klickar på "Om webbplatsen" ovan.
Ägaren och de av honom utsedda moderatorerna bestämmer hur de vill driva forumet.
Gillar man det kan man vara med, om inte får man kanske leta vidare eller starta en egen webbplats.
Jag tycker de gör ett riktigt bra jobb och att det varit så framgångsrikt under många år tyder på att vi är fler som uppskattar deras jobb.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269199
vetinte skrev:Är detta ett forum för Skogsägare ?


Nej, detta är ett forum som handlar om skog, inte ett ställe för politiska falanger att föra fram sina budskap.

Om du inte har fattat det än, så spelar det förstås ingen roll vad någon säger. Kan du inte bara ge upp? Snälla?

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269206 På Skogsforum skall du, Citerar från skogsforums startsida:

kunna marknadsföra dig själv eller ditt företag, debattera eller föra lobbyverksamhet .

:D :D :D

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

husqvarna_med_sthil  
#269211 Vad jag förstår så är det ingen demokrati på forumet utan ägaren av forumet som bestämmer vad som är ok eller inte. Jag tycker forumet är kanon för mig som ny på så många olika saker som rör mitt skogsbruk. Har fått mycket användbar hjälp här och det är så jag använder forumet, dela egna händelser samt fråga och lära samt en del småprat med andra skogsintresserade.

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Anders Hansson  
#269229 Självklart måste man väl kunna diskutera politik på forumet. Politiska beslut i både kommun, riksdag och regering, landsting och inte minst inom EU och FN påverkar det svenska skogsbruket. Får man inte göra det idag?

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

vetinte  
#269233 Hur skulle dagens skogsbruk, skogar och landskap i övrigt se ut om inte politik hade något inflytande eller påverkan på DET eller DOM som sköter, äger eller bara är intreserande av skog o mark ?

Anders Hansson skrev:Självklart måste man väl kunna diskutera politik på forumet. Politiska beslut i både kommun, riksdag och regering, landsting och inte minst inom EU och FN påverkar det svenska skogsbruket. Får man inte göra det idag?

Nej inte alltid. Det är vääldigt kännsligt på den punkten här på SkogsForum.
Ibland vore en skylt "känsliga läsare varnas !!!! " på sin plats verkar de som.
För känsliga läsare finns här gott om.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

bodaedet  
#269235 Jo politik får man diskutera, det är invandringspolitik som man inte får diskutera, det kan inte vara så svårt att förstå, eller?

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

vetinte  
#269238 Hmmmm nej de kan inte vara så svårt att förstå.
Men om de kommer in i skogen uppstår ett problem.
Villken del ska då väga tyngst ?
Finns ju flera ex på det. Ett här bara för några dagar sen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

bodaedet  
#269241 ?

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

vetinte  
#269242
bodaedet skrev:Jo politik får man diskutera, det är invandringspolitik som man inte får diskutera, det kan inte vara så svårt att förstå, eller?

bodaedet skrev:?

Jo jag menar o som jag tolkar ditt frågeretäken att du inte förstog.
Att där kommer utlänska "företag" o jobbar inom skog för en betydlig mindre kostnad av olika skäl.
(Precis som åkaeribranchen för ett anntal år sen)
Villket i sin tur leder till att Svenska företag o entreprenörer ligger sämmre till.
O det blandar ju då iInvandring" o "invandrinspolitik" med skog o skogspolitik.
Där ser jag att man vill försöka blunda för problemen här på Skogsforum.
Vilket jag tycker är mycket konstigt på ett forum som bör behandla alla frågor som berör skogsägandet o skötsel etc.
Blev det lite klarare hur jag tänker ?

Nu riskerar man väll en varning till :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269246 Hälften av dina inlägg tycks gå ut på hur synd det är om dig eftersom du har fått en varning en gång. Inse att du gjort fel, ta det som en man, och gå vidare. Sluta lipa.

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269247 Om man tänker sig följande liknelse...

Du äger ett skogsparti som ligger nära bebyggelse och du under många år skött om med fokus på att det ska vara trevligt att vistas där och ha sociala aktiviteter. Området är mycket populärt och många kringboende kommer dit för att promenera, grilla vid grillplatsen osv. Vid parkeringen sitter några regler om vad man får och inte får göra på området samt några annonsskyltar som betalar lite av allt nerlagt arbete.
En dag kommer ett gäng dit och börjar spela paintball och skjuter färgkulor på träd och reklamskyltar. När du ber dem sluta med hänvisning till reglerna så klagar de högt och kräver att paintball också ska spelas i skog, alltså måste få göras här, annars är det diktatur...

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

bodaedet  
#269250
vetinte skrev:
bodaedet skrev:Jo politik får man diskutera, det är invandringspolitik som man inte får diskutera, det kan inte vara så svårt att förstå, eller?

bodaedet skrev:?

Jo jag menar o som jag tolkar ditt frågeretäken att du inte förstog.
Att där kommer utlänska "företag" o jobbar inom skog för en betydlig mindre kostnad av olika skäl.
(Precis som åkaeribranchen för ett anntal år sen)
Villket i sin tur leder till att Svenska företag o entreprenörer ligger sämmre till.
O det blandar ju då iInvandring" o "invandrinspolitik" med skog o skogspolitik.
Där ser jag att man vill försöka blunda för problemen här på Skogsforum.
Vilket jag tycker är mycket konstigt på ett forum som bör behandla alla frågor som berör skogsägandet o skötsel etc.
Blev det lite klarare hur jag tänker ?

Nu riskerar man väll en varning till :)

Det där problemet tillhör väl arbetsmarknadspolitiken?

Användarvisningsbild

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

Skogshuggarninorr35  
#269259 Är det inte dags för dig "vet inte" att knipa igen och acceptera att vissa saker inte ska diskuteras här på skogsforum 😡
Fredrik gjorde det väldigt klart sist att han inte skulle tillåta nå snyftande och martyrfasoner.
Men du beter dig som en 5-åring som inte får godis på söndagen.......

Avatar Fallback

Re: Håller Skogsforum på att bli diktatoriskt ?

stektlök  
#269273 Jag går igång på skogsvagnar och byggen å filmer med dylikt även inefektiva sätt att rusta ved i filmform. Kellfri får mig även att gå igång men på annat sätt :)
Gallring faller mig också i smaken och det verkar vara ganska högt i taket vad gäller dessa ämnen. Jag tror inte forat kommer bli nordkorea :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).