Skogsarbete

Maskingrupp tillgänglig

9 inlägg 7243 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Maskingrupp tillgänglig

bodaedet  
#268845 Hallå i blötan, i alla fall här nere i Värmland.
Jag funderar på vilka aktörer norrut som man skulle kunna ringa och höra om de behöver hjälp med att rensa upp efter stormarna?
Här nere är det totalstopp och lär nog så förbli ett tag efter att kontot är tomt.
Vi har ju bara små maskiner en Rottne H8 och en Gremo1050F, men man måste ju ringa och höra efter innan man kastar in handduken.
Tacksam för hjälp. /Pär



   TS
Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

tallen100  
#268852 Tja vet inte men det är väl om du hör med SCA kanske? Ja få se när det börjar bli lite bättre fart i de värmlänska skogarna igen... kör du åt Stora annars?.

Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

MrEast  
#268853 De som finns i min närhet som köper upp virke är väl:
SCA
Norrskog
Meraskog
Primaskog
Kanske även Siljan vet inte hur långt upp det håller till nu.

Användarvisningsbild

Re: Maskingrupp tillgänglig

Kse  
#268857 Som jag skrev i Entreprenörsnätverket så har SCA nog redan full beläggning runt Medelpad, men kontakta produktionschefen på förvaltningen så får ni säkert svar.
Kan dock tillägga att bärigheten är dålig även där.
Här är det dock akut maskinbrist på alla fronter, är det nån som är sugen att komma upp så kan jag nog fixa körning.

Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

SaabAero  
#268867 Siljan finns i Jämtland nu.

Användarvisningsbild

Re: Maskingrupp tillgänglig

bodaedet  
#268878
tallen100 skrev:Tja vet inte men det är väl om du hör med SCA kanske? Ja få se när det börjar bli lite bättre fart i de värmlänska skogarna igen... kör du åt Stora annars?.

Kör åt Moelven, fart blir det nog men det dröjer nog någon månad innan det går att få ut virke.

   TS
Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

axwell  
#268897 Har inte fått info direkt från SCA, men en röd gallringsskördare skulle ha gått intill mitt skifte i Januari, den kom sista veckan i Februari.
Enligt samma källa går den 24 h/dygn.

Dålig tjäle här också, gallringsskördaren hade risat fördömligt, såg inte en enda körskada.

Här finns andra maskingrupper från bla. Kalix och Estland enl. lokalradion.

SCA påstår sig ha bra snurr i industrin,"inga problem" ändå har man ansökt om att få lagra virke på Wifsta Varvfs industritomt.

Kontakta SCA, dom har mycket ogjort.

Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

tallen100  
#269153 Hur länge räknar dom med att det tar att få ut allt virke?

Avatar Fallback

Re: Maskingrupp tillgänglig

malåraggarn  
#276797 Hör med holmen också. Dom hade drabbats hårt vad jag förstår

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).