Före och efter jobbet

Ge aldrig upp din dröm

31 inlägg 23221 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ge aldrig upp din dröm

Seb macahan  
#268511 Hej. Har ni läst artiklen om Milan från Kongo i tidningen Driva eget "bilaga med land"? Riktigt häftigt. Flyttat till Sverige för 4år sedan och startade ett skogsservice företag med maskiner och anställda. Tidigare drev hon en sko och klädaffär i Kongo. I dag har hon fyra anställda. Nu förtäljer inte artikeln hela historien men ändå......Kvinna från annat land och 0 förkunskaper. Bara lära sig språket, att sen starta företag i landet lagom är ju en hel vetenskap för en annan som kan språket. Under tiden har hon samtidigt fött två barn. Där snackar vi....... Handen på hjärtat vilka av oss hade klarat detta???
Tummen upp för sann entreprenörsanda



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ge aldrig upp din dröm

Blivande snickare  
#268516 Wow, hatten av, riktigt imponerande! ^:)^ ^:)^

Själv hade man nog stöpat på föda unge skedet! ;)

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

totte  
#268519 Har inte läst den, men låter onekligen imponerande.

Kan ju också påminna om vår vän Sven, tysken som flyttade till Norrbotten och startade internetbutiken Svens Maskin & Service för ett par år sen. Inte lika hårt som att komma från Kongo, men i alla fall ett tufft steg som visar på drivkraft och förmåga.

Jag flyttar den här tråden till Före och efter jobbet, hör nog inte riktigt hemma bland skördarna.

Fler exempel hör vi gärna talas om.

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

svampbob  
#268527 http://www.lantbruk.com/skog/bytte-klad ... -i-sverige

Avatar Fallback

Re: Ge aldrig upp din dröm

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268539 Intressant. Visar på en annan sak, att driva ett företag innebär inte att man måste vara expert på det företaget sysslar med.

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

vetinte  
#268551 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

anersimyra  
#268565 I en tidigare artikel står att Lennart var skogsentreprenör, vilken " hjälpte " till att starta rörelsen. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

stegmaster  
#268569
anersimyra skrev:I en tidigare artikel står att Lennart var skogsentreprenör, vilken " hjälpte " till att starta rörelsen. :shock:

Jo självklart, hur skulle det annars kunna gå til?? :???:

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

anersimyra  
#268593 Kejsarens nya kläder.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

Seb macahan  
#268600 Det var hårda ord. Givetvis måste man ta hjälp. Gör vi inte alla det. Är prestationen mindre värd för man tagit hjälp av sin man? Min fru har hjälpt mig att ta hand om våra barn under tiden jag startade upp. Jag håller fast: Go Milan!!!! Och låt ingen trycka ner dig skorna med att du inte lyckats. Tacka din man för hjälp och stöd men sträck på ryggen och upp med hakan. Starkt jobbat. Fler som du!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

anersimyra  
#268603
Seb macahan skrev:Det var hårda ord. Givetvis måste man ta hjälp. Gör vi inte alla det. Är prestationen mindre värd för man tagit hjälp av sin man? Min fru har hjälpt mig att ta hand om våra barn under tiden jag startade upp. Jag håller fast: Go Milan!!!! Och låt ingen trycka ner dig skorna med att du inte lyckats. Tacka din man för hjälp och stöd men sträck på ryggen och upp med hakan. Starkt jobbat. Fler som du!
Du har sannolikt rätt, men journalister har en irriterande tendens att skapa " egna " historier :???:

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

bodaedet  
#268604 Har man inte vet på att ta hjälp så är man dum. Om ingen lärt sig i historien var hade vi varit då?

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

stegmaster  
#268607
Seb macahan skrev: Är prestationen mindre värd för man tagit hjälp av sin man?

Absolut inte.
Att man lyckas få 2 barn medan(even detta en fördel med hjalp av en mann :wink: ) man lär sig Svenska och startar et skogföretag på endast 3 år, er ju inte als illa. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268643 Jag tycker det hade räckt långt om hon bara lärt sig svenska, så detta var ju ännu bättre.

Användarvisningsbild

Re: Ge aldrig upp din dröm

vetinte  
#268646 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 19:44, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).