fre 28 feb 2014, 09:01#268352
gnisten83 skrev:Min 805 har gått drygt 7000 o den är tät ännu.
De är väl bara på bilar man byter samtidigt som kamremsbytet bara föratt kamremmen måste bort för pumpbytet
Ok, vad bra, blir ju lätt att man jämför med bilar. pumpen sitter ju öppet så man ser ju ev läckor tidigt, är axeln glapp så borde det är betyda ett läckage.
Jag bytte termostat för några år sedan, en 83 graders från OIE. Senaste veckan går tempmätaren i på rött ett tag för att sedan gå i på grönt igen (ingen hård körning), vet ej om det är normalt. Mätarnålen rör sig ngt hackigt så jag vet inte om jag ska lita helt på instrumentet? temp givaren kan ju också vara ngt defekt? kylsystemet är tätt och det tryck när man öppnar kylarlocket. därav anledningen jag funderade på sliten vattenpump
/Examinerad Skogmästare, Sveriges Lantbruksuniversitet
Småskogsbrukare i Dalarna