Avverkning (slutavverkning)

Hjälp, jag börjar bli blödig!

36 inlägg 22847 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

Tosca  
#268056 Ut med krattan i tjällossningen borde väl vara lämpligt?
Fast du kan ju bli betraktad som konstig så kratta försiktigt och utom synhåll...

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

bodaedet  
#268099
Mangan skrev:Onekligen har du en poäng, Ulf. Man kanske skall önska sig en vinter utan tjäle? ;)

Din önskan har slagit in :???:

Avatar Fallback

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#268110 Det är lugnt Tosca, de är inte så många som jobbar i skogen längre så det syns. Jägare, vandrare och en eller annan vedhämtare är allt man ser.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

Tosca  
#268116 Kom ihåg att byta fattning om krattskaftet emellanåt bara, så du får liksidig träning.

Avatar Fallback

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

Wargen  
#271622 Vill man ha den ultimata markberedningen skall man markbereda med Midiflex. Aggregatet sitter i midjan och bakdäcken kör över tiltan. Markberedde ca 7 ha med den och planterade. Skall ALDRIG släppa in nåt annat på mina marker. Lätt att plantera och helt slätt att gå, rekommenderas. Det går förövrigt att höglägga och fläckmarkbereda med den med samma resultat. Tror den tillverkas i Alfta.

Avatar Fallback

Re: Hjälp, jag börjar bli blödig!

Wargen  
#271623


Hittade en film om den.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).