Skördare

skördare ???

27 inlägg 13947 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26562
Mowi skrev:Kollade på blocket där finns en Rottne 5000 för 250 000 kr :) Sen är det ju några stycken större skördare för under 200 000 kr :( Hur bred får skördaren vara hur grova ska den ta :?:


Den skördaren tittade jag på i Hedemora -05
Då hade den gått runt 15000 timmar och nu har den plötsligt gått endast 11000 timmar.
Den har sålts ett par ggr sen -05, Sett den på mascus bland annat.
Datorn hade inte kontakt med flera givare.
Data skärmen hade döda pixlar.
Den var helt enkelt väl använnd.
Finast på hela maskinen var däcken men dom var inte vätskefyllda så den lättade direkt när man skickade ut kranen i sidan på 8m.
Begärdes 250 000:- eller om det var 275 000:- för den då.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26730 Det har kommit en Timberjack 1270 A på blo-
cket för 275 000 det kanske kan vara något den såg rätt bra ut.

Användarvisningsbild
masterchief  
#26749 Var det den som var rottneblå? :D

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#26757 Här har du maskin, lite stor kanske.....
http://www.blocket.se/vi/15419092.htm?ca=6_s

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26803 Nej den neranför

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27047
masterchief skrev:Var det den som var rottneblå? :D

den som är Rottne blå lackades om för att matcha skotaren har jag hört :) han har beställt en ny nu så vi får väl se om den ska lackas om oxå 8)

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27128 En blå timberjack det måste väl vara det bästa av två världar 8)

Avatar Fallback
jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27356 Så den va blå då alltså :) ,ja trodde nästan de va fel på min skärm eller att jag hade fått fel på färgseendet :wink:

Ang maskin så borde väl en lillebror( fmg 0470 eller 0570) eller en valmet 701 va lämpligt kasnke om det är gallring å det inte är för grovt. Rottne 2000/2002 klarar väl aningens grövre å tycker jag är en trevligt maskin(iaf efterföljaren 2004 med 400 aggregat men det är väl inte några jättestora skillnader).
Fast en 901 eller supereva ä kasnke lättare å hitta till "rätt" pris,men är ju då stickvägsgående förstås.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27922 Har du hittat någon maskin :?:

Avatar Fallback

Nää inte än.

Johnny  
#28411 Jagvillnog helst ha en lillebror, den verkar lagom till mej men dom verkar vara svår att få tag på.tack för alla tips förresten!

   TS
Avatar Fallback
Jönsson  
#28550 Jag hoppas du kan skruva ! en maskin i denna prisklass kan bli dyr att ha i drift !! det är bara ett tips, många tror att det är som att ha en gammal traktor ...den bara går å går.....Lycka till...

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28983 Här er något som jag tror skulle uppfylla dina behov en super eva för 190 000 kr http://www.blocket.se/vi/16408021.htm?ca=17_s band och kedjor me.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).