Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Diesel fyrhjuling

10 inlägg 9695 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Diesel fyrhjuling

M_M  
#26774 Nån här som har erfarenhet eller synpunkter på dieseldrivna fyhjulingar.
Maskinen jag tänker på är en Polaris -99.



   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26785 Har aldrig provat eller ens varit nära någon men hört en hel del negativt om dom. Men ska egentligen hålla käften eftersom det bara är hörsägen.
Däremot har jag hört flera som varit lyriska över artics nya diesel. Den har jag också provstartat och "känt" gången på, riktigt mysig. Hade inte tillfälle att prova den den gången.
det negativa om polarisen jag hört har inte varit att den är dålig och går i småbitar utan mer att den är riktigt riktigt trist och motorsvag och vidrerarande. Men det vitkigaste är ju att det funkar och det tror jag det gör.. Nu lämnar jag över till nån som vet nåt på riktigt så slutar jag spekulera....

Avatar Fallback
Andreas_93  
#26854 menar du denna Polarisen

http://www.blocket.se/vi/15986970.htm?ca=16_s

jag har själv fundert lite på hur det är att köra
mad diesel i terrängen

Avatar Fallback
M_M  
#26877 Japp, det är den!
Verkar ok och passar in skapligt i budgeten.
Är doch en aning skeptisk till variatordrift...

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26971 Är det plus eller med moms?
Variator behöver du inte vara skeptisk till. Funkar klockrent. Då skulle jag vara mer skeptisk till själva rovan.

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26972 Har kört en san som i annonsen för nagra ar sen, bara pa väg dock utan nagot lass. Det jag kan komma ihag var att den lät jäkligt mycket, hade hjälm pa mig da det var en skoterkörkortsutbildning och man funderade allvarligt pa hörselpluggar under hjälmen..
Sen när den gick pa tomgang sa gick det knappt att se styret för det vibrerade sa mycket. :shock:

Avatar Fallback
M_M  
#27003
trilla skrev:Är det plus eller med moms?
Variator behöver du inte vara skeptisk till. Funkar klockrent. Då skulle jag vara mer skeptisk till själva rovan.

Har ingen aning om momsen...
Hur ofta bör remmen bytas?
Nåt mer i variatorn som är slitdelar?
Vad kostar ett rembyte?

   TS
Användarvisningsbild
Robin  
#27014
M_M skrev:
trilla skrev:Är det plus eller med moms?
Variator behöver du inte vara skeptisk till. Funkar klockrent. Då skulle jag vara mer skeptisk till själva rovan.

Har ingen aning om momsen...
Hur ofta bör remmen bytas?
Nåt mer i variatorn som är slitdelar?
Vad kostar ett rembyte?

Remmen kan gå ganska lätt om du kör tungt.
Har aldrig kört en sån där diesel men jag har hört att dom är jävligt trött.
Enda anledningen skulle väl vara att man kommer över riktigt billig diesel, men en atv med bensin är ju inte törstig den heller.

Användarvisningsbild

Re: Diesel fyrhjuling

Fredrik Reuter  
#508751 Hur är det, tio år senare?
Finns diesel ATV att köpa?

#tb10

Användarvisningsbild

Re: Diesel fyrhjuling

DrW  
#508753 Tror inte det. Däremot diesel UTV. Har en sådan och är riktigt nöjd. Den låter dock en del, kanske var en anledning till att ATV dirsel inte blev populära? Låg förbrukning borde de ha i alla fall.
Kör min UTV på HVO och tankar sällan vilket känns rätt i skogsbruket. :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).