Öppna kategorin

borg tror inte på lantbruket.

151 inlägg 48473 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

anersimyra  
#267076
björken skrev:
Husqy346 skrev:Se bara på antalet socialbidragstagare som det har blivit på de 8 år som Moderaterna har haft makten . Frun jobbar på det lokala kontoret i våran kommun och man blir rädd när man hör vilka belopp det är månatligen som bara de betalar ut där
Många som går på Fas 3 jobb har just socialbidrag som lön.
Men det tillhör ju egen statistik så då syns det ju inte utåt lika väl .


Läs statistiken här: http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Art ... 3-6-19.pdf
Man kan se att antalet bidragsmottagare varit i stort konstant de senaste 10 åren, men kraftigt lägre än på 90-talet.

:surp: :surp: :surp: 81 sidor sifferstatistik :shock: :shock:

Elmia
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267077
Skogstinsen skrev:Sverige lånar Nu 10 miljoner i timmen med Borg/Reinfeldt o gänget som styr!! Jag kommer/ har aldrig röstat på moderaterna! Hoppas det blir ett skifte, och att Sveriges ekonomi kan rulla på utan lån och statsskulden bantas till 0.

/Henrik


Statskulden som andel av BNP var 2012 på sin lägsta nivå sen 70-talet och i absoluta tal ung. samma som när alliansen tog över.
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Statsbudget/Statsskulden/
Här kan man se att Sverige är ett av få länder i EU som har sänkt sin statsskuld och ligger bland de lägsta i EU
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country%3Afr%3Ade%3Ait%3Aes%3Auk%3Apl%3Acz%3Ael%3Ahu%3Aat%3Anl%3Apt%3Ase&ifdim=country_group&tstart=809733600000&tend=1314655200000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false&icfg&uniSize=0.035&iconSize=0.5#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:fr:de:it:es:uk:pl:cz:el:hu:at:nl:pt:se:be:bg:cy:dk:ee:fi:ie:lv:lt:lu:mt:ro:sk:si&ifdim=country_group&tstart=809820000000&tend=1314741600000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267081
anersimyra skrev:
björken skrev:
Husqy346 skrev:Se bara på antalet socialbidragstagare som det har blivit på de 8 år som Moderaterna har haft makten . Frun jobbar på det lokala kontoret i våran kommun och man blir rädd när man hör vilka belopp det är månatligen som bara de betalar ut där
Många som går på Fas 3 jobb har just socialbidrag som lön.
Men det tillhör ju egen statistik så då syns det ju inte utåt lika väl .


Läs statistiken här: http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Art ... 3-6-19.pdf
Man kan se att antalet bidragsmottagare varit i stort konstant de senaste 10 åren, men kraftigt lägre än på 90-talet.

:surp: :surp: :surp: 81 sidor sifferstatistik :shock: :shock:


Finns lite grafer där också, t.ex. denna:

Bild

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

anersimyra  
#267085 I rapporten tycks stora grupper numera inte ingå i statistiken :shock: :?:

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

foton  
#267089 Jag misstänker att signaturen "björken" är täcknamn för A Borg.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267091 Varför tror du det?

Vilka här tror på lantbruket förresten?

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#267098 Jag tror nog på svenskt lantbruk då svenskt lantbruk har ett fruktansvärt starkt varumärke. Jag tror det har tex ett starkare varumärke än svensk skog.
Har du en köttbit eller en korv. På ena står en svensk stor flagga på den andra irländsk. Jag tror 95% av folket väljer den svenska. Förutsatt att priset är detsamma. Och det klarar inte svenskt lantbruk av. Ett sätt att lösa detta är att inte strö pengar omkring sig som denna regering har gjort utan verkligen tänka om vissa projekt är lönsamma. Så svenska folket och även lantbrukarna får mer i plånboken. Sedan kan jag tänka mig att regelverket kostar en del pengar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

vetinte  
#267100 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 15:53, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Husqy346  
#267104 Jaja ekonomiskt sett så en 3 -4 mille ut varje månad i våran kommun ca 800 pers som får . Skulle varje kommun ha det så blir det en hel del pengar

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267106
vetinte skrev:O man samtidigt dragit ner på5 dom ofentliga utgifterna (sjukvård, a-kassa, skola, äldrevård etc etc). Bör detta oxå bidragit till en ökad inkomst för staten. (Mindre utgift alltså mer i plånboken som finns kvar).

Sjukvård, skola och äldrevård finansieras inte av staten utan av kommuner och landsting.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267110
th skrev:
vetinte skrev:O man samtidigt dragit ner på5 dom ofentliga utgifterna (sjukvård, a-kassa, skola, äldrevård etc etc). Bör detta oxå bidragit till en ökad inkomst för staten. (Mindre utgift alltså mer i plånboken som finns kvar).

Sjukvård, skola och äldrevård finansieras inte av staten utan av kommuner och landsting.


Fortfarande den ofantliga sektorn...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

vetinte  
#267111 A
Senast redigerad av vetinte tor 06 mar 2014, 15:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267116 Vi förstod nog rätt,men man måste kunna skilja på äpplen och bananer. Statlig skatt ock kommunal/landstingsskatt är två helt olika saker och styrs ofta av olika politiska partier.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267120
vetinte skrev:Om stadsskulden har ökat (villket den bevisligen har) så borde dom pengarna ha används till något. Låter ju som ett rimligt anntagande.
Frågan är vad ?



Vilket "bevisligen" då? Så här ser det ut:
Bild

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267122
vetinte skrev:O man samtidigt dragit ner på dom ofentliga utgifterna (sjukvård, a-kassa, skola, äldrevård etc etc).


Och så här ser det ut, är väl främst försvarsutgifterna som minskat, sjukvård och skola ser snarast ut att ha ökat lite?
Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).