Öppna kategorin

borg tror inte på lantbruket.

151 inlägg 48485 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266915
ryared skrev:Det verkar ju som lantbrukarna tror på sd i alla fall. Kanske därför borg säger som han gör. Man ser ju på Ruinfeldt riktigt lyser av hat när han debatterar med Jimmie.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... 5280,d.bGQ

Det hade varit bra om du använt direkta länkar i.s.f. Google-sökvägar, så man ser vart länken pekar och kan välja om den är värd att klicka på eller ej.

Elmia
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

tallen100  
#266916 Dom har hunnit att förstöra mycket på åtta år, och tyvärr kommer det att ta tid att rätta till efter deras framfart. Får dom sitta en period till så är nog Sverige nära jordkojans tid igen för gamla och sjuka.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

mannen  
#266920
th skrev:
ryared skrev:Det verkar ju som lantbrukarna tror på sd i alla fall. Kanske därför borg säger som han gör. Man ser ju på Ruinfeldt riktigt lyser av hat när han debatterar med Jimmie.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... 5280,d.bGQ

Det hade varit bra om du använt direkta länkar i.s.f. Google-sökvägar, så man ser vart länken pekar och kan välja om den är värd att klicka på eller ej.


Jag tror att admin har gjort så att vissa sidor inte går att direktlänka till.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266921 Aha, då är det ju bara att ignorera Google-länkarna i fortsättningen.

Användarvisningsbild

Re: borg tror inte på lantbruket.

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266923 En blå tråd i Alliansens politik är ständiga försämringar av levnadsförhållandena för oss ute på landsbygden. Strategin verkar vara att hela befolkningen ska koncentreras till större städer, eller kanske troligare, till slummiga rättslösa förorter strax utanför större städer där vi alla ska bli beroende av sociala bidrag.
Men vem ska betala in skatten?
Nu vill de också höja bensinskatten för de som fortfarande stretar emot.
Invandringsindustrins massiva förskingring av skattepengar tillåts fortsätta och eskalera med benägen hjälp av alliansen och "de nya moderaterna", samtidigt som fundamentala samhällsfunktioner och gemensam infrastruktur avvecklas eller går på knäna.

Skolan med skolresultat och allmänbildning i fritt fall, trasiga järnvägsspår, växande vårdköer, knappt något försvar kvar, vinstdrivande vårdföretag som fullständigt skiter i sina kunder, dvs de som en gång grundlade den välfärd vi nu håller på att förlora. Sociala kostnader som skenar uppåt okontrollerat..

Och ingen som undrar vart alla skattepengar tar vägen, pengar som plötsligt måste plockas in via extra skatt och straffbeskattning av bilister för att "dom nya moderaterna" ska ha råd att laga och lappa lite här och där för att skyla över det värsta av det samhällsförfall man har orsakat.
Vi ska tvingas sitta still vid matbordet i köket och ta emot flera örfilar från nuvarande regering.
Mera smällar efter valet då blir det höjda skatter och ännu mer höjda skatter.

Jag blir bara så bedrövad och ledsen när Sveriges regering totalt och bokstavligen skiter på det egna folket. Det är tydligt att vi inte är önskade här trots all skatt som vi betalar in..
Kommer bli en sådan glädje den där dagen i September när jag äntligen får lägga min röst..

:D :D :D

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#266925 Skall tänka på det. Här är undersökningen i alla fall.

   TS
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

tallen100  
#266926 Tycker Miljöpartiet har fått för många röster.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#266928 Det är väl dom här veganmupparna som odlar konstiga växter på gårdarna hemma.

   TS
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#266929 C är dock näst störst. Konstigt med deras visioner med , månggifte, sikta på bli 40 milj invånare etc.

   TS
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266956 C politiken förstår jag inte, med deras förslag om månggifte.
Om man har en kärring vem vill då ha en till?

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

tallen100  
#266957
Famag skrev:C politiken förstår jag inte, med deras förslag om månggifte.
Om man har en kärring vem vill då ha en till?

Titta i andra länder...

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

Tosca  
#266960
Famag skrev:C politiken förstår jag inte, med deras förslag om månggifte.
Om man har en kärring vem vill då ha en till?

Du har nog missförstått, det är väl kärringarna som vill ha lite bättre markservice?

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

ryared  
#266965
Famag skrev:C politiken förstår jag inte, med deras förslag om månggifte.
Om man har en kärring vem vill då ha en till?



Famaq för helvete. Det var den bästa kommentaren jag har hört på länge. Asgarvar! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

   TS
Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266968 Ang Borgs uttalande om lantbruket tolkade jag det som att han tvivlade på dess framtid som "industri" utan tror att framtiden ligger i ta fram förädlade produkter och komma närmare slutkunden.

Om man sedan ska drista sig till en generell kommentar till läget i landet:
- Just nu är jag föräldraledig 5 månader och kan vara hemma med mina barn och få betalt av staten
- Mina äldre barn åker skolbuss till skolan där de undervisas av engagerade fröknar, allt betalt av den gemensamma kassan
- Min mor opererade nyligen ögat hos landstinget, inga klagomål och även det utan kostnad för henne
- Sveriges ekonomi har klarat sig fantastiskt bra genom den kris som drabbat stora delar av övriga Europa
- Våra politiker är måhända inga supermänniskor, men jämfört med vissa kollegor i andra länder tycker jag de gör ett bra jobb
- Vår levnadsstandard är trots allt väldigt bra, det stora flertalet människor i Sverige har fantastiska möjligheter att lägga pengar på sina intressen och fritid idag.

Sen finns det förstås massor med saker som går att förbättra och förändra, konstigt vore det annars.
Jag har haft förmånen att bo flera år utanför Europa så jag har haft möjlighet att jämföra "på plats".

Till sist är jag inte övertygad om att en "klickopinionsundersökning" ger en speciellt representativ bild av en större grupp, det kan är ju inte direkt ett slumpmässigt urval som klickar.

Avatar Fallback

Re: borg tror inte på lantbruket.

tallen100  
#266974 Kanske läst om dom som är mindre lyckligt lottade i samhället,? dom har visst ökat dom senaste åren...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).