Skotare

Valmets nya 4-modeller

13 inlägg 5400 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmets nya 4-modeller

Fredrik Reuter  
#26632 Hej,
Lite pressmeddelande från Valmet klargör att uppgraderade varianter av maskinparken ser dagens ljus 2008.

Jag har inte riktigt tid att gå igenom vad det gäller, kanske någon här inne som kan/vill spinna vidare på detta?

Osäker på vart jag skulle lägga detta, men det blev iaf under skotare.

http://www.komatsuforest.com/default.as ... ewsid=1368

http://www.komatsuforest.com/default.as ... ewsid=4191



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26646 dom ser värre intressanta ut

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26649 Visar sig väl på nolia vad det blir. :D Datorn är ju verkligen på tiden att de kommer nå nytt,rena stenåldern va jag fattat det. Har en kompis som kör en ny 911.3 sedan årsskiftet,den är på sin höjd i stil med TJM 3000 datorn påstår han.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#26652 Inga planer på lite större hytt på skotarna? Får ju knappt med sig en matväska ju..... :lol:

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#26669 Hej igen,
Har hittade jag mer info:

http://www.skogsaktuellt.se/?p=1980&nyhetID=9678

Fokus på föraren och marknadens rymligaste hytter, och nya boggies bl a.
Någon som kan berätta mer om nyheterna?

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26675 hmmm! hoppas bara att det INTE blir ett boggiebyte från tyska NAF
som förövrigt levererar boggies till nästan alla på marknaden :?
men kanske en dyrare variant av denna transmission :?:
nästan garaterat en NAF boggie... kanske samma som LOG - SET har i sina nya maskiner? .. det har nämnts att deras skotare ska klättra fint :wink: .. (tror ju inte att det blir nåt japanskt i transmissionen)
och blir det så - .. så tvekar jag på att det kommer att fungera :roll:

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26733
Engstrand skrev:Visar sig väl på nolia vad det blir. :D Datorn är ju verkligen på tiden att de kommer nå nytt,rena stenåldern va jag fattat det. Har en kompis som kör en ny 911.3 sedan årsskiftet,den är på sin höjd i stil med TJM 3000 datorn påstår han.


Vad är det egentligen för fel på valmets datorer?? Tycker dom är bra och lätt att använda om man jämför med tex john deere.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#26753
Valmet 890 skrev:
Engstrand skrev:Visar sig väl på nolia vad det blir. :D Datorn är ju verkligen på tiden att de kommer nå nytt,rena stenåldern va jag fattat det. Har en kompis som kör en ny 911.3 sedan årsskiftet,den är på sin höjd i stil med TJM 3000 datorn påstår han.


Vad är det egentligen för fel på valmets datorer?? Tycker dom är bra och lätt att använda om man jämför med tex john deere.


Håller med, men lättast är nog Dasa 4/Rottne D4

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26760 Har ingen erfarenhet alls själv,är bara vad en bra bekant säger. Avslutar man ett objekt så hamnar det nånstanns å blir döpt till nåt helt annat.
Hela layouten känns omodernt uppbyggd.
Du kan inte göra delavslut. Driftuppföljningen går inte kolla på samma sätt. Kan vara han som inte lärt sig det heller. Men ja har hört det från flera håll.
D4 är himla enkel,smidigt me pekskärm åxå.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#26766 Och lätt att ändra funktionsvärden, när de står klart å tydligt va du ändrar.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26777 Nog går det väl att göra delavslut!? Finns ju att välja att avsluta eller delavsluta. den är ju jäkligt fin med mycket bra finesser under aggregatinställningar osv. Allting är ju så lätt att förstå.

Men men blir säkert fint med nytt nu!
Nu måste man bara få gubbarna att beställa en .4a :D

Avatar Fallback
hoggarn 74  
#26811 Jeg synes ponsse opti er veldig enkel og bruke. Kjørte rottne smv egs med dsp 4000 før den var også grei , men gammeldags 8)

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26844 jag tycker å att valmetdatorerna är väldigt lätta att arbeta med

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).