Gallring

Gallring i västerbottens kustland

12 inlägg 9746 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#244339 Har börjat gallra en avdelning, försökte filma lite är ganska svårt att köra kran och filma samtidigt...

https://www.facebook.com/photo.php?v=569976886405065&l=7814332253974496914

Området ska vara T24 men tycker det är väldigt mycket gran för att vara tall.



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

JensSkoog  
#244342 Svårt å se tallen! Men jag tycker du har filmat bra!

Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

Camwood  
#244343 intressant !! Beskriv vad du har för maskinutrustning ( helst med varje skruv) ser ju att gå fint :grin:
Sen om det är gran eller tall går inte att bedöma från den filmen:

Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#244347 Kör med en MB Trac 800, Mowi kran ett gammalt skördaraggregat, Finntrac 300GS (samma grundkonstruktion som BJM350) och en Mohedavagn.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#266160 Var ut och hämtade ett lass timmer från söndagens huggning. Tyckte jag glesat ut nog i söndags, men i fullt dagsljus och nya ögon så ser det ut som om jag ändå borde ta lite till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallring i västerbottens kustland

stektlök  
#266185 Alltid roligt när folk filmar sitt jobb !

Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#266203 Ska fixa stativ så det går att ställa upp kamera utanför, blir lite mindre skakigt då.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

svampbob  
#266211 Jag tycker att det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning utifrån ett foto. Man tappar djupet på bilden och kan inte avgöra om träden i bakgrunden är fem eller tio meter bort.

Jag åkte igen Bygdeå idag på vägen ifrån Bygdsiljum jag skulle ha kollat ut genom sidrutan då :wink:

Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#266327 Tror inte du sett det det genom sidorutan, gården ligger längs gamla kustlandsvägen djäkneboda-sävar.
Innan jag började gallra var det nästan inte möjligt att gå där. Inte så mycket förflyttning av traktorn, men väldig massa krankörning och att försöka planera så man har någonstans att lägga ifrån sig timmret och massaveden utan att det ligger i vägen och är någorlunda sorterat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

svampbob  
#266331 Jag svängde faktiskt in i Bygdeå och åkte förbi skolan i Dalkarlså men sedan ut på E4an igen så jag missade nog det ändå

Avatar Fallback

Re: Gallring i västerbottens kustland

mrvimek  
#266384 Härligt att höra att de finns folk som fortsätter kör med mb trac :)

Användarvisningsbild

Re: Gallring i västerbottens kustland

branndal  
#266389 Idag var det dags att hämta massaveden från söndagens körning, nästan färdiglastat. Blev några timmer på toppen också, väldigt bra traktorföre.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).