Vedmaskiner, flishuggar

Tak över huvet

26 inlägg 22477 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

stihl91  
#263777
loppan skrev:
th skrev:Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:


Eller vilken sorts party man tänk sig ha.


Haha det var roligt :lol:

   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

totte  
#263875
stihl91 skrev:
loppan skrev:
th skrev:Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:


Eller vilken sorts party man tänk sig ha.


Haha det var roligt :lol:


Tja, han kallar sig ju för "loppan" så det hoppas väl högt i bekantskapskretsen.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263892
Uvskogen skrev:Ja nu när man får bygga "Attefallbod" om 15 kvadrat så öppnar sig ju nya möjligheter!

Blir en i sommar som ATV-garage för min del


Eller 25 kvm kanske passar bättre.
Bara passa på medan det är tillåtet.

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

palte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265932
stihl91 skrev:Ja dem verkar vara rejälare. Kollade lite på depåtält som cross åkare brukar ha, men då blir det lite andra pengar. Jag skulle kunna börja med ett biltema tält och se om själva konceptet funkar och sedan när det blåst sönder så köper jag ett riktigt om det kändes bra att stå under ett tält och såga ved.


24MX.se har rejält nersatt pris (1500) på depåtält. Om det är bra eller inte vet jag ej.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

loppan  
#265977
stihl91 skrev:
loppan skrev:
th skrev:Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:


Eller vilken sorts party man tänk sig ha.


Haha det var roligt :lol:


Om kalaset är bra blir lätt partytältet engångsvatiant.

Jag tror att ett sådant ganska lätt blåser sönder över vedmaskin,det är nog bättre att skruva ihop nått enkelt tak över.

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

Perjos  
#266017 Vi har ett partytält från Jysk. 5*8meter kostar ca. 3000:- Är nog tre eller fyra år sedan vi köpte det. Första två åren stod det uppe från midsommar tills snön kom. Takpresseningen är rätt kraftig och rören är nog i alla fall 30mm. Tror att samma typ av tält även finns i storlekar ner till 3*6m.

Har man inga sidor på och ser till att det är ordentligt förankrat i backen ska det nog mycket till innan det blåser sönder. Skulle säkert funka som tält över vedmaskin i mer än ett år i alla fall.

Vårat har blåst ner en gång. Vände sig upp och ner. Men då blåste det som fasen. Hade några rejäla "tältpinnar" av armeringsjärn, där hade linorna gått av, och ett par linor var knutna i 30kilos frontvikter. De hade flugit iväg när tältet välte... Var inga problem att få tag på reservdelar dock. Gick bara in på Jysk och sa vilka pinnar som gått sönder, så fick vi nya efter en vecka.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677614


Jag byggde ett tak över vedmaskinen nu hösten 2020

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

totte  
#677628 Snabbt men bra!

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677631
1604434424_nov2020vedhyddaa.jpg
1604434422_nov2020vedhyddab.jpg
1604434424_nov2020vedhyddac.jpg
1604434424_nov2020vedhyddad.jpg
1604434424_nov2020vedhyddae.jpg
1604434423_nov2020vedhyddaf.jpg
1604434422_nov2020vedhyddag.jpg

Nu fick jag lite tid över och började på mitt WOodMAchineRoof WOMAR-projekt
och ikväll fick jag igång lyset över arbetsplatsen och stockbordet.
Det finns en del kvar att göra men det känns skönt att ha taket klart, det är ju november.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677632
totte skrev:Snabbt men bra!

Tack, kompletterade med stilla stillbilder.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

totte  
#677646 Ja det var nästan lite för rörande innan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).