Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 68951 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174422
Engelthon skrev:Ställde mig på vågen idag och den visar 102kg! Det är bara 2,1kg kvar innan gränsen är nådd.
Så 28kg på 5 månader får man nog säga att man är nöjd. Vissa kläder kan jag inte använda längre dom tältar jag nu mera i :shock:

Dessutom har nog utseendet ändras mycket för när jag var förbi en bekant som inte hade sett mig på ett halvår kände inte igen mig på en gång.


Fantastiskt bra! Själv är jag lite lycklig över att min ben nu är lika långa som omfånget i midjan nu (jeans). Målet nu är att få längre ben än midjeomfång :smile:
Bara jag kan komma igång med cyklingen igen (allergi-jobbigt nu), då 😈

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#174430 ^:)^

Uvskogen: Inte visste jag att benen börjar växa i din ålder :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Blivande snickare  
#174440 :)) :)) :))

En av mina kompisar är en ivrig cyklist och han blev allergisk för pollen nu den här våren :(

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Engelthon  
#176382 Ja då kom dagen D!

99kg står det på vågen!! :ymparty:

Hur ska man fira det??? Några tips :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Knegarn  
#176383 Grattis! du kan fira med en extra löprunda! :D

Jag håller oxå på o kör bort dödvikten nu (igen) :D på 06 tog ja bort 35 kilo ca på ett halvår o va rätt bra igång. de höll rätt bra fram till ny sambo med goda pajer o dyl så nu hade ja gått upp en 20- 25 kilo igen.
Kör morronpromenad innan frukost 4-5 dar i veckan, gymmar 4 kvällar i veckan o löper 1-1,5 mil 3-4 ggr i veckan. sen håller ja maten rätt grön, kolhydrater laddar jag bara innan långa lopp.
ja började 8-onde mars o nu har ja bort 18 kg redan.
aja, ett jäkla hallå är det men det är kul att öppna nerpackade klädlådor :D och om två veckor ska jag springa west coast race här så de e bara o ligga i :)
Mot alla odds blir det faktiskt kul när man tvingat sig nån vecka!

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Knegarn  
#176384 jyst de, har nån bra tips på löpardojjor för breda framfötter?

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176388 Brooks eller Saucony har rekommenderats till mig som tycker Asic är för trånga fram.

Bra med spring i benen du har Knegarn! Lägg upp lite före-efter bilder.

Med risk för att ni skall få kaffet i vrångstrupen, så här är min form just nu. 71 kg/183 cm.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Johan$$on  
#176737 Raka bringan mr Springer 8)

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176747 Neeej, inte det tjatet här också!! :D Nere i 70 kg nu förresten. Där skall jag bli, banne mig!

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Knegarn  
#176879 Jag får nog instämma här lite o rekomndera att du sätter på trimhuvve på röjsågen om hårtrimmer känns för feminint! :D
Före o efter bild kanske jag får in när efter är här!
Veckans banterifjanteriprgram har sett ut såhär typ:
måndag: promenad på morron 50 min innan frukost, gymskroterilyft 2 h på kvällen
tisdag: 13,2 km länk på kvällen
onsdag: promenad på morron, gym på kvällen
torsdag: promenad på morron o 15 km länk på eftermiddan
fredag: länk 8 km kväll
lördag: gym 2h på eftermiddan
söndag: 9 km länk nu på morron och nu sitter ja o njuter av frukost

även om detdär ser rätt mkt ut nu så är det inga problem att trycka in mellan vanligt arbete och familj! jag har oxå gjort klart vårsådden denhär veckan så en hel del annat manuellarbete som stubbplockning etc hör oxå veckan till.
o så detdär med vad man trycker in i truten, ...hmm jag äter ju som en jäkla kanin, men man blir ju van med det oxå konstigt nog. kött har ja ingen begränsning på direkt men bröd, potatis, pasta etc tänker jag på att inte överdosera om jag inte har nån stor ansträngning innom nåra timmar.
sen är ju saker som godis och bullar lika förbjudet som filmen the dictator i turkmenistan!

...så..är det kul? näej ta satan det är men jävlar va ölmagen flyttas upp på bröstkorgen i rask takt och nattsömnen blir enkel. väldigt skönt att inte sitta med tungan som slips efter att man knytit skorna!

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

machonisti  
#176887 Oj nu har nog mangan tryckt på min avundsjukeknapp

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

halvproffs  
#265847 Knegarn är också en av många man saknar på forumet. Jaja, tillbaka till tråden; Har gått ner från 98,5 till 91,3 sen mitten av januari. Mindre portioner i stort sett. Även fru o måg mfl är med och äter lite nyttigare och går ner i vikt.
Jag är också 183cm som Mangan och när jag var vältränad vägde jag 83kg. Fattar inte hur man kan väga 70kg med den längden. Har väl mera muskelmassa. Var sjuk en gång och gick ner till ca 75kg och då var kamrater på mig och sa att du måste äta för du ser ju så ämlig ut.

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294359 Skrivbordet gör dig fetare http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/skri ... ig-fetare/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#294361
Niking skrev:Skrivbordet gör dig fetare http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/skri ... ig-fetare/
/Niklas


Surprise, surprise!

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

rikard_e  
#294365 Slutade äta godis, har tappat 9 kilo, väger nu 91kg, är 184. Dock ser jag inte vart kilona har försvunnit bort någonstans.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).