Öppna kategorin

OS.... kollar du påt ?

187 inlägg 56203 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265683 Mitt i grytan här.... :D B-)
Hustrun har dubbelt medborgarskap (swe /rus) :-h och jag jobbar i Norge L-)

Elmia
Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

stektlök  
#265689 Gött riktigt gött stafett guld idag =!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

JensSkoog  
#265690 GRATTIS til Sverige med ett guld till, och så i stafett, det tuffaste av alla guld! :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

rockfax  
#265722
JensSkoog skrev:Såg det inte, men går det att samma spelare slår flera straffar? I fotboll ska alle ta



Först slår de bäst av 3 staffar, sen blir det Sudden death på resten, alltså en straff från båda lagen. Och denna gången var det två ryssar som turades om medans USA körde med samma spelare hela tiden. Han hade några riktigt bra straffar som han missade, men vann gjorde ändå fler mål än ryssarna!

Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265755
JensSkoog skrev:Så blev det inte guld i går, men i dag läser jag at en nordmann som jag inte ens har hörd om har tagit guld i Super-G som är non typ åkning jag inte vet vad är! Det var säkert gott för vår norska folksjäl :lol:


Super G (liksom kombination) skapades ju enbart för att förhindra Ingemar Stenmark från att ta fler totalsegrar i världscupen. Så överlägsen var han på sin tid.

Super-G är ett mellanting mellan störtlopp och storslalom.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

stegmaster  
#266257 2 guld och 1 silver i dag. :grin:
Antligen er universum återställd til normalen. :mrgreen:
Hoppas bara "vinteren" håller i nu i sotsji, så man kan vara med och konkurera even i skidåkning igjen i morron. 8)
Blir nog inget guld, men en medalj borde vara innom räckvidd.

Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

JensSkoog  
#266271 Så nu är norska egot på topp igjen! :mrgreen: :mrgreen: Men, det va trevligt att dom lyckades i kombi - många år sedan sist ser jag! :wink:

Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

stegmaster  
#266276 Jovisst Jens, man får nytta chansen och vara lite kaksig när man kan. :wink:
Imorron er det nog Svenskar och Ryssen som er dom största favoriten.
Hoppas man fått ordning på dessa skidor nu (verkar så, eftersom det ble "vinter" igjen), så det er dom bästa åkerna som vinnar, (Jodå, Sverige hadde vunnit stafetten oavsett) så vi slipper slåss mot "Irland" om 15 platsen. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

stektlök  
#266282 Ska bli mkt intressant att börja med tre kronor imorn bitti !!!

   TS
Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

stektlök  
#266283 Ps. Jag avskyr 😡 ända in i benmärgen reklam i matcherna !!!! Usch

   TS
Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#266290
stektlök skrev:Ska bli mkt intressant att börja med tre kronor imorn bitti !!!


Det var väl 12 år sedan vi hade samma fina utgångsläge som nu ~x( x_x

/Niklas

Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

stegmaster  
#266293
stektlök skrev:Ska bli mkt intressant att börja med tre kronor imorn bitti !!!

Nja, eller två kronor och 50öre som dom kallas numera i Norge, efter Northug attacken från Berglund (eller vem det nu var??). :mrgreen: :wink:


Annars håller jag med om at reklam er nåt skit. 😡

Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

r93  
#266297
Niking skrev:
stektlök skrev:Ska bli mkt intressant att börja med tre kronor imorn bitti !!!


Det var väl 12 år sedan vi hade samma fina utgångsläge som nu ~x( x_x

/Niklas


Det stämmer! Men jag hörde i veckan på radion, där kommenterade en spelare som var med mot Vitryssland att det har varit nyttigt för Sverige att åka på den förlusten...

Sedan dess har Sverige aldrig förlorat en viktig match mot ett "sämre" lag.

Underskattning är livsfarligt, MEN vi ska slå Slovenien alla dagar i veckan.

Även att vi har varit usla i varje match är vi det enda laget med bara segrar......

Avatar Fallback

Re: OS.... kollar du påt ?

stektlök  
#266306
stegmaster skrev:
stektlök skrev:Ska bli mkt intressant att börja med tre kronor imorn bitti !!!

Nja, eller två kronor och 50öre som dom kallas numera i Norge, efter Northug attacken från Berglund (eller vem det nu var??). :mrgreen: :wink:


Annars håller jag med om at reklam er nåt skit. 😡


Menar du att någon skulle gnälla över att Northug har fått lite skit. Han är juh inte den tystaste själv :grin: Jag hörde även han hade förlorat över 150.000 kr på poker samma dygn som han körde ett av sina löp !!??

Norske skidskytten däremot han gjorde en fantastisk tävling i mass starten !!

Nu ser vi framåt och hoppas att svenskar och norrmän fyller prispallarna resten av OS !

Nu börjar snart hockyn !!

   TS
Användarvisningsbild

Re: OS.... kollar du påt ?

stegmaster  
#266330
stektlök skrev:Menar du att någon skulle gnälla över att Northug har fått lite skit. Han är juh inte den tystaste själv :grin: !!

Nei, absolut inte, han fortjänar all skit han får, efter div uttalelser han kommer med i media.
Men han gör ju detta bevisst för at skapa lite engagement innom sporten, vilket flera har svårt at fatta verkar det som. :???:
Han vet ju at hans motgång kommer (som med alla andra) nån gång, och at han då får skit, vilket jag ochså tycker er bara roligt. (som t. eks när aftonbladet "efterlyser" Northug.

Det som var lite annorlunda med den godaste Hr Berglund, var ju at han på fullt alvor hatade en skidåkare som han dessutan behövde hjälp för at komma ihåg navnet på.
När han då blev avslöjad (av Viasat) inte vågade stå för va han sagt, var vel lite ynkligt tycker jag.

Skidåkning er en sport som behöver lite "ekstra" om man inte ska sovna när man tittar på dom länge loppen.
Då passer det fint med denna "nervan" mellan Norskan och Svenskan, men det ska självklart inte vara nåt ondsinnat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).