Öppna kategorin

LO:s skatteförslag

8 inlägg 3349 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

LO:s skatteförslag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265392 LO, som visst sponsrar sossarna med 70 miljoner kronor inför valet, har lagt fram ett nytt skatteförslag http://www.dn.se/debatt/ta-bort-skattea ... vsskatten/

Bl.a. förslagen märks bl.a.

* Arvsskatt
* Ändrad (läs höjd) fastighetsskatt
* Ändrad (läs höjd) kapitalbeskattning
* Gödselskatt
* Inga jobbskatteavdrag
* Slopade avdrag

/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: LO:s skatteförslag

axwell  
#265418
Niking skrev:LO, som visst sponsrar sossarna med 70 miljoner kronor inför valet, har lagt fram ett nytt skatteförslag http://www.dn.se/debatt/ta-bort-skattea ... vsskatten/


Magdalena Andersson för socialdemokraterna gör tummen ned!

Användarvisningsbild

Re: LO:s skatteförslag

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265431
axwell skrev:
Niking skrev:LO, som visst sponsrar sossarna med 70 miljoner kronor inför valet, har lagt fram ett nytt skatteförslag http://www.dn.se/debatt/ta-bort-skattea ... vsskatten/


Magdalena Andersson för socialdemokraterna gör tummen ned!


Men hur länga kan S stå emot sina kärntrupper och sin största sponsor?
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: LO:s skatteförslag

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#265457 Men grundavdraget skulle väl höjas kraftigt? givetvis gynnar ju ett höjt grundavdrag knappast den del av befolkningen som jobbar.

För någonstans behöver de ju ta pengarna och inte lär de ta pengarna från de unga eller de gamla.

Avatar Fallback

Re: LO:s skatteförslag

axwell  
#265481
SkogsGotte skrev:Men grundavdraget skulle väl höjas kraftigt? givetvis gynnar ju ett höjt grundavdrag knappast den del av befolkningen som jobbar.

För någonstans behöver de ju ta pengarna och inte lär de ta pengarna från de unga eller de gamla.


Tänker du på pensionärernas förmånliga skattevillkor när du säger "de gamla" :?:

Avatar Fallback

Re: LO:s skatteförslag

Bergsmannen  
#265538 Sossarna kommer inte att lyssna på LO i den här frågan, då är de borta snabbt. De gör bäst i att inte göra någonting alls, och låta de aldrig nöjda avgöra detta års val.

Avatar Fallback

Re: LO:s skatteförslag

Hugin  
#265564
Bergsmannen skrev:Sossarna kommer inte att lyssna på LO i den här frågan, då är de borta snabbt. De gör bäst i att inte göra någonting alls, och låta de aldrig nöjda avgöra detta års val.


Så klok analys, Bergsmannen! - Och så klokt formulerat!

Detta med att "låta de aldrig nöjda avgöra detta års val" kommer förmodligen leda till ett regimskifte.

Gissar (och hoppas dock) att den endast kommer att omfatta en period.... . Sossar, vänstern och miljöpartiet - den soppan kommer förmodligen (förhoppningsvis) att visa såväl "de tänkande" som "de aldrig nöjda" att det behövs något nytt.

Men "De aldrig nöjda" kommer att avgöra valet efter det vi står inför nu... . Och då är vi antagligen på banan igen (med risk för att Anders Borg lämnat skutan ... )

Jag grundar mitt siande i denna fråga på det klassiska svaret från Winston Churchill, då han lär ha svarat på frågan om den oerhörda vapenutvecklingen som visats under ww2: vilka vapen kommer vi att se i nästa världskrig?

- Jag vet inte svaret på den frågan, men jag är säker på vilka vapen som kommer att användas efter det därpå följande:

Knölpåkar!

- Hans analys var nästan lika klok som "Bergsmannens"!

Användarvisningsbild

Re: LO:s skatteförslag

vetinte  
#265598 A

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).