Arbetskläder för skogen

Vilka skyddskläder har ni för motorsåg?

225 inlägg 150342 visningar 57 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

herjman  
#261414 Vad kostar dom byxorna ink moms?

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

stihl91  
#261415 2621kr ink moms på skogma

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Jeep  
#261417 Kan inte annat än att hålla med om att Pfanner byxorna är klart prisvärda. Kanonkvalitet!!!

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Mannfolk  
#261508 Husqvarna sitter bättre men pfanner som alla andra här säger är nog bättre

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

herjman  
#264656 Någon som kör Husqvarna technical?
Undrar ju om extremevarianten är värd dom extra slantarna. Sällan jag hugger i mer än 2dm snö så snölåsen klarar jag mig utan

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Mannfolk  
#264658 Njaa då är det nog ett gränsfall..

Fick nya på garanti jag, tyget på knät var totalt ''slutkört''. efter 2-3månaders användning(varje dag)

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Robertberg  
#264660 Nån som vet varför spännremmarna nere vid byxsluten är så långa på technical extreme-byxorna?

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Mannfolk  
#264661
obantteg skrev:Nån som vet varför spännremmarna nere vid byxsluten är så långa på technical extreme-byxorna?



Har jag oxå funderat varje gång man spänner dem,,,

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Robertberg  
#264663 Jag har dem i sitt mest öppna läge hela tiden, och då är det en decimeter över!
Är på gång att klippa av dem men tänker att nån mening med längden bör ju finnas..

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#264719 Jag klippte av mina...

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

Fredrik N  
#264728
herjman skrev:Någon som kör Husqvarna technical?
Undrar ju om extremevarianten är värd dom extra slantarna. Sällan jag hugger i mer än 2dm snö så snölåsen klarar jag mig utan


Jag använder Husqvarna technical och jag är väldigt nöjd med dom.
Sömmen gick sönder i baken, men jag fick ett par nya. Och sen har det inte varit några problem på två säsonger.
Jag kör inte så väldigt många timmar per år, men en del blir det ju.
Det var svårt att motivera ett köp av dom dyrare skyddsbyxorna.
MVH Fredrik

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

ananders  
#264736
Fredrik N skrev:
herjman skrev:Någon som kör Husqvarna technical?
Undrar ju om extremevarianten är värd dom extra slantarna. Sällan jag hugger i mer än 2dm snö så snölåsen klarar jag mig utan


Jag använder Husqvarna technical och jag är väldigt nöjd med dom.
Sömmen gick sönder i baken, men jag fick ett par nya. Och sen har det inte varit några problem på två säsonger.
Jag kör inte så väldigt många timmar per år, men en del blir det ju.
Det var svårt att motivera ett köp av dom dyrare skyddsbyxorna.
MVH Fredrik


Tanken var att jag skulle köpt ett par thecnical till mig själv i höstas men när jag provade dem i butiken fick jag avsmak direkt. Anledningen är att jag på jobbet har thecnical extrem, och har blivit van vid att ha lite mer åtsittande byxor så jag lade mer än gärna de extra pengarna på ett par extrembyxor som jag vet att jag trivs med.

Angående remarna nere vid benen så har jag tagit bort dem helt och hållet.

Avatar Fallback

Re: Vilka skyddskläder har ni?

nissebrun  
#264743 Jag har mest Husqvarna kläder. Men har dock testat pfanner och kommer aldrig mer att köpa ett plagg från Husqvarna!

Det senaste året så har jag och en som hjälper mig på gården fått byta jacka 5ggr på garantin! När jag sen frågar försäljaren vad fan som är fel så säger han att det aldrig varit några fel på några andra jackor utan att det bara är vi som haft problem.


De första två jackorna gick dragkedjorna upp på direkt man stängt dom, nedifrån och upp alltså. Tredje var båda fickorna ihopsydda på och gick inte att öppna. Fjärde var ena fickan ihopsydd på samt krångel med dragkedjan och den femte så sprack kedjan till fickan efter bara några veckor och gick inte att få igen.

Nu har vi bara lite krångel med att kedjorna spricker upp ibland, men det är ingen ide att byta för vi lär inte få några bättre jackor så länge det står husqvarna på dom..

Provade Pfanner på Elmia och tycker att de satt jävligt bra, och verkade hållbara också! Synd bara att de inte finns i en affär i närheten, men jag kommer att beställa via nätet framöver.

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

T Landström  
#264747
nissebrun skrev:Jag har mest Husqvarna kläder. Men har dock testat pfanner och kommer aldrig mer att köpa ett plagg från Husqvarna!

Det senaste året så har jag och en som hjälper mig på gården fått byta jacka 5ggr på garantin! När jag sen frågar försäljaren vad fan som är fel så säger han att det aldrig varit några fel på några andra jackor utan att det bara är vi som haft problem.


De första två jackorna gick dragkedjorna upp på direkt man stängt dom, nedifrån och upp alltså. Tredje var båda fickorna ihopsydda på och gick inte att öppna. Fjärde var ena fickan ihopsydd på samt krångel med dragkedjan och den femte så sprack kedjan till fickan efter bara några veckor och gick inte att få igen.

Nu har vi bara lite krångel med att kedjorna spricker upp ibland, men det är ingen ide att byta för vi lär inte få några bättre jackor så länge det står husqvarna på dom..

Provade Pfanner på Elmia och tycker att de satt jävligt bra, och verkade hållbara också! Synd bara att de inte finns i en affär i närheten, men jag kommer att beställa via nätet framöver.


Vilken jacka är det?
Min Hva TE jacka är ju tok skön...använder den så fort jag ska ut i skogen...oavsett vad jag ska göra...
Ni måste ha otrolig otur...eller så är det handhavande fel ;)

Användarvisningsbild

Re: Vilka skyddskläder har ni?

ananders  
#264752 Jag har också haft problem med en dragkjedja på en Hva TE jacka. Var dock inte några problem att få en ny på garantin och de erkände att min jacka inte var den enda.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).