Traktorer och processorer

Nya Valtra har midjestyrning

22 inlägg 18827 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nya Valtra har midjestyrning

LP576  
#264531 Spännande att Valtra än en gång satsar på midjestyrning, men har man inte komplicerat konstruktionen lite väl mycket denna gång med inkopplad framhjulsstyrning? Min teori till varför man valt att ha framhjulsstyrningen inkopplad är axelavståndet, som verkar vara betydligt längre än på X/XM. Detta pga framaxelns placering i förhållande till motorn, vilken är monterad längre bak på 6xxx och M-serierna. Intressant att höra vad vändradien blir jämfört med X/XM. Hur som helst, för oss som gillar midjestyrning är nykomlingen varmt välkommen, hoppas fler följer efter. Varför inte CaseIH med en modern arvtagare till IH 3588/ myrsloken?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Nya Valtra har midjestyrning

HÅkan N  
#264585
stegmaster skrev:Det som gör X annorlunda "denna gången" er ju at den er båda midjstyrd och hjulstyrd(framaxel), så den bör ju bli mycket smidigare enn föregängaren XM.
Enligt tidningen Traktor skulle priset bli ca lika med en vanlig N.


Jag har en kompis som har en VALTRA XM 150 med vanlig framaxel också årm, 06 en av dom sista sålda.. :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nya Valtra har midjestyrning

stegmaster  
#264593
HÅkan N skrev:
stegmaster skrev:Det som gör X annorlunda "denna gången" er ju at den er båda midjstyrd och hjulstyrd(framaxel), så den bör ju bli mycket smidigare enn föregängaren XM.
Enligt tidningen Traktor skulle priset bli ca lika med en vanlig N.


Jag har en kompis som har en VALTRA XM 150 med vanlig framaxel också årm, 06 en av dom sista sålda.. :wink: :wink:


OK, du menar den har styrning på framaxel då??? :surp:

Avatar Fallback

Re: Nya Valtra har midjestyrning

HÅkan N  
#264610
stegmaster skrev:
HÅkan N skrev:
stegmaster skrev:Det som gör X annorlunda "denna gången" er ju at den er båda midjstyrd och hjulstyrd(framaxel), så den bör ju bli mycket smidigare enn föregängaren XM.
Enligt tidningen Traktor skulle priset bli ca lika med en vanlig N.


Jag har en kompis som har en VALTRA XM 150 med vanlig framaxel också årm, 06 en av dom sista sålda.. :wink: :wink:


OK, du menar den har styrning på framaxel då??? :surp:

Jaja men. :grin: :grin: :grin: Leif Jansson Örebro heter gubben.... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nya Valtra har midjestyrning

stegmaster  
#267157 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TqaIVOuje-E[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Nya Valtra har midjestyrning

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#267386 Mer info på
www.valtra.co.uk/news/6835.asp

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya Valtra har midjestyrning

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272081 http://www.lantmannenmaskin.se/sv/Nyheter/Valtra-X/

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).