Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11286 inlägg 2308996 visningar 390 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JörgenO  
#263906 Var på Jula idag och hittade en McCulloch inline 2200T utan låda eller emballage eller instruktioner, ingen kedja heller. Den var nedsatt till 700kr från ordinarie 1995. Jag har nyss laddat hem en instruktionsbok så nu skall jag ner och försöka ta mig förbi den verktygslösa kedjespännaren så jag kan sätta på kedjan jag köpte (149kr extra),
Motorn är på 2.2kw och hela ekipaget väger 4,9 kg. Det sitter ett 16tum svärd på. Jag hoppas den blir bra till vedbacken. Jag märkte förra året att min vanliga motorsågs 13tumsvärd blev lite kort i min egenbyggda vedjigg så jag hoppas den här blir bättre.

Fyndade även en skogshuggarrutig fleece för bara 129.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Perjos  
#263908 25 liter Aspen, 20 liter kedjeolja och ett par alldeles för dyra handskar. Skulle köpt en till fällkil också, men jag hade ingen inköpslista och då är ju tre saker max...

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

anersimyra  
#263909
restaurerad Cardinal 44 express. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#263984 Två goda arbetsskjortor, 99 kr. pr. stk. på JULA - storlek XXL och med färj och mönster som fick min dotter til å säga: "Pappa, du liknar på en vaktmästare eller en skogsarbetare" :???:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#264026
JensSkoog skrev:Två goda arbetsskjortor, 99 kr. pr. stk. på JULA - storlek XXL och med färj och mönster som fick min dotter til å säga: "Pappa, du liknar på en vaktmästare eller en skogsarbetare" :???:

Var det i positiv eller negativ mening?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#264061 Hon har kommit i den åldern(12) där killar ska se bra ut, och dom bästa är dom som har byxor, sockar, skor och skjorta som matchar - dom ska even steda håret och tvätta sig två gonger om dan :mrgreen:
Det har hon inte lärd hos mig. Jag gillar arbetskläder och använder dom til holen är större enn resten klädorna!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

cato  
#265503 En ny grizzly 550 med proffskedjor o snöblad samt packväska

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Blivande snickare  
#265519 En modell mindre borrmaskin, en bitsserie å en rulle sandpapper, perfekt användning av rautia presentkort!
Hur ofta köper man allt det å betalar 13 €? :grin: :grin: :grin:
Sandpappret är inte med på bilden ;)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#265520 Var på Jula i dag ochså, och nu har dom ta mig f.. halverat priset på arbetsskjortor til 49 kr. så jag köpte två til! Frun undrar om jag på mina gammla dar har blivit aldels dandy! :lol:
Mycket gott köp, Blivande snickare. Makita gör bra sakor.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Perjos  
#265553
cato skrev:En ny grizzly 550 med proffskedjor o snöblad samt packväska


Grattis! Åker själv Grizzly 550 och utan att direkt ha nåt att jämföra med är jag faktiskt imponerad av vad man åstadkommer med en sån liten maskin. Är det en -14 eller en kvarbliven -13?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Slumber  
#265582
anersimyra skrev:
image.jpg
restaurerad Cardinal 44 express. :smile:

Har en exakt lika dan dock ej renoverad , ärvd efter far . Använd i 40 år gissar jag .

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

cato  
#265628
Perjos skrev:
cato skrev:En ny grizzly 550 med proffskedjor o snöblad samt packväska


Grattis! Åker själv Grizzly 550 och utan att direkt ha nåt att jämföra med är jag faktiskt imponerad av vad man åstadkommer med en sån liten maskin. Är det en -14 eller en kvarbliven -13?

en kvarbliven -13

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Simon.M  
#265838 Köpte ett par huggarstövlar på rea för 500 kr får hoppas dom duger ett tag kan nog inte vara sämre än mina totalt utslitna husqvarna stövlar som läcker in vatten här o var :)

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

ananders  
#266697 En tippvagn.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#266744 Kärra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).