Vedmaskiner, flishuggar

Tak över huvet

26 inlägg 22481 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tak över huvet

stihl91  
#263476 Har varit på önskelistan ganska länge att ha tak över huvudet till palaxen. Som det är nu så flyttas maskinen ganska ofta. Så något portabelt vore ju smidigt. Så såg jag att biltema säljer partytält för en överkomlig peng.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Partytalt/

Är det någon som har nån liknande lösning?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

totte  
#263493 Partytält kan ge ett riktigt lyft, särskilt när höststormarna kommer.

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263577 Biltemas partytalt holder inte for vind, har testat holdt i en dag. Og det var ingen høst storm bare en liten bris. Men som forventet. :wink:

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

stihl91  
#263583 okej! Bra då behöver jag inte köpa ett sånt. Ser att dem har på Jula och Bauhaus också för ungefär samma pengar, men det kanske är samma kvalité på deras tält.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263593 Kjenner inte deres modeller, men om du skal kjøpe se til at det er reale rør i stativet. Det er det som knekker på Biltema når det blir litt vind press.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

totte  
#263602
stihl91 skrev:okej! Bra då behöver jag inte köpa ett sånt. Ser att dem har på Jula och Bauhaus också för ungefär samma pengar, men det kanske är samma kvalité på deras tält.


Det är nog ungefär samma, man får vad man betalar för. Skall man gå på tält så får man nog satsa på industrikvalitet, såna som brukar sättas upp som kallager på industritomter, byggarbetsplatser, m fl ställen, men då handlar det nog om rätt rejäla pengar gissar jag.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263603 Har själv funderat ett tag på någon sorts tältgarage till släpvagnen, blir med stor sannolikhet något sådant: http://www.coverstore.se/product.asp?product=303 . Där kanske det kan finnas ett tält i lagom storlek för dina behov?

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

stihl91  
#263644 Ja dem verkar vara rejälare. Kollade lite på depåtält som cross åkare brukar ha, men då blir det lite andra pengar. Jag skulle kunna börja med ett biltema tält och se om själva konceptet funkar och sedan när det blåst sönder så köper jag ett riktigt om det kändes bra att stå under ett tält och såga ved.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263692 Testa, det vore skoj om nån köpte det som är 3X6 meter för 1500:-
och prövade det ordentligt.
Rejäl tyngd i stolpfoten så står det nog en säsong.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263752 Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263760 Ja nu när man får bygga "Attefallbod" om 15 kvadrat så öppnar sig ju nya möjligheter!

Blir en i sommar som ATV-garage för min del

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263764 Då kan jag faktisk anbefale Biltemas presenning.
Bygde et party telt en sommer (av 2x3) til hestene så dom skulle få litt skygge for solen.
Det var inte så mycket sol den sommeren men massor av regn og blåst. Presenningen holdt meget bra, har den fortsatt og anvender den bla til å dekke tørr ved om høsten/vinteren. Den er såpass tung så den rører ikke så mye på seg.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Presenning-och-overdrag/Presenning-14477/

Avatar Fallback

Re: Tak över huvet

Husqy346  
#263766 Ett kapell till ett stort pickup flak borde fungera . jag använde kappellet till en gammal aktivkärra som tak över min kellfri klipp som jag hade.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

loppan  
#263769
th skrev:Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:


Eller vilken sorts party man tänk sig ha.

Användarvisningsbild

Re: Tak över huvet

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263771
loppan skrev:
th skrev:Har man eget virke är det enkelt att bygga eget partytält. Hållbarheten beror sedan bara på vilken typ av presenning man väljer :grin:


Eller vilken sorts party man tänk sig ha.

Har du så vilda släktingar och vänner :?: :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).