Verkstan

Är skruvstädet kört nu ?

76 inlägg 44878 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

stektlök  
#262084 Det nya ä på plats och jag ställde det gamla bredvid som jämförelse.

Nu ska jag förstärka undersidan med ett vinkeljärn bara sen äre klart för tillfället iaf :)

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

stektlök  
#262096 Förstärkning på undersida. Förankrat skivan i stommen. Väldigt bonnit å amatörmässigt fixat men nu sitter det mkt bättre än innan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är skruvstädet kört nu ?

JensSkoog  
#262104 Som dom sa til sjöss: det holler til nästa gong!

Användarvisningsbild

Re: Är skruvstädet kört nu ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#262106 Bonnigt är det inte, det ser stadsboaktigt ut.

Användarvisningsbild

Re: Är skruvstädet kört nu ?

totte  
#262157 Ser väl ut att bli bra det.

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

stektlök  
#262162
Slurfi skrev:Bonnigt är det inte, det ser stadsboaktigt ut.


Ha ha ha ja det kanske är så man ska säga. Ska göra om bänken i vår när det blir lite varmare och bygga lite hyllor. Jag undvek att ta kort så ni såg hela bänken för ni hade fått en chock !! Alla verktyg liggandes på bänken plus skruv,filar, dunkar, mm. mm.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

tallen100  
#262164 Det är inte illa när det inte ligger på golvet. :lol:

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

stektlök  
#262186
tallen100 skrev:Det är inte illa när det inte ligger på golvet. :lol:


Du menar alltså att det är när grejerna ligger på golvet det är då det är riktigt illa? Ok jag har en bit kvar dit. :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är skruvstädet kört nu ?

Fiat 4WD  
#263562 Jamän ligger de på bänken är de väl i bruk??

P golvet ligger ju skrotet.....

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263579 F-n vad ni är ordningssamma! Allt mitt hamnar på golvet. Till och med de ouppackade paketen med hyllor... :oops:

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

Homo abies  
#263588
JensSkoog skrev:Det kallar jag ett styck bra fruntimmer! :grin:
("kösta de nått" - är du Skåning? Forstått här på Forum att dom är Sveriges svar på Skottan, men jag har aldrig mött en snål Skott och hellre inte en snål Skåning, så det där kan inte stämma! Dom jag mött har varit tvärt om! :wink: )

-Gäller oss västgötar.. :)

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

Homo abies  
#263591
stektlök skrev:Här är städet. Vad tror ni om det ?

Den damen är ju din inköpare! vad fick hon ge? det där är väl ett Matador!? med justerskruvar på höger sida? som sagt lite stålborste några droppar olja så har du städ motsvarande 2500 spänn (om det stämmer..) grattis!

Användarvisningsbild

Re: Är skruvstädet kört nu ?

JensSkoog  
#263609
Mangan skrev:F-n vad ni är ordningssamma! Allt mitt hamnar på golvet. Till och med de ouppackade paketen med hyllor... :oops:

Allt som ligger på golvet, är städerskans äga! :grin: Min mor städade hemma hos en äldre mann som tömde fickorna på golvet när han varit i butiken, och alla myntar som han slängd utöver, fick hon. Inte sellan att det var mer en lönen!
Är i behov av hyllor, så jag undrar om du kör samma princip, Mangan? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

stektlök  
#263642 Justerskruvar har jag inte sett än... men jag puttsa upp de blanka ytorna på städet så det rostbruna försvann. Sedankörde jag lite smörja här å där. Det blev fullt godkännt.
Mangan.... det är inte bara skrot som ligger på golvet hos mig heller. Men jag strävar emot hyllor och bättre bänk med verktygstavla å sånna grejer du vet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är skruvstädet kört nu ?

alias  
#264643 Hmmm... grubblade lite...

Hade inte dörren in till verkstan varit så smal så hade man nog kunnat ploga upp en gång fram till arbetsbänken med snöbladet på ATV:n! :-)

Men å andra sidan blir man vig av klättrandet.

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).