Motorsåg och handhållet

Stihl multifil

26 inlägg 17507 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl multifil

Tosca  
#237335 Den här verkar funktionsduglig:
http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Sko ... 2-i-1.aspx
Z-FEILENHALTER2IN1-D001_p.jpg.png




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl multifil

anersimyra  
#237424 Funkar bra, dock går den inte ner tillräckligt långt i tanden.

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Tosca  
#237446 Blir stötvinkeln fel?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl multifil

JensSkoog  
#237482
Tosca skrev:Blir stötvinkeln fel?

Ja, om du överhuvudtagit kann kalla det vinkel!

Användarvisningsbild

Re: Stihl multifil

machonisti  
#237483 Bara det inte blir som då jag som unggrabb lyssnade på en äldre fyllefarbror som talade om att stöta i föreningsbanken. Hör av er när ni knäckt det!

Användarvisningsbild

Pferd - Chain Saw Files & Accessories

traktorz  
#237517 Dessa är av fabrikat Pferd och finns i olika färganpassade förklädnader.
Själv så föredrar jag den gamla modellen: CHAIN SHARP®
Bild

Ref:
http://www.pferdusa.com/products/201b/201b01/index.html

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Wildboar  
#237784 Har den där Stihlfilen och jag tycker att den funkar mycket bra.
Kan varmt rekommendera denna fil, de som jag känner som köpt filen har varit nöjda.



Men är dock inget proffs, bara hobbybonde.

// Martin

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Gäddviken  
#238096 Min funkar åxå bra.I mitt tycke tar den ryttarna lite för hårt. Men se upp med att båda filarna är lika vassa samt att flatflien som tar ryttaren har samma skärpa på båda sidor , risken att sågen börjar gå snett.

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Husqy346  
#263574 I dag har jag också inhandlat en Stihl multifil 2 i 1 för 4,8 mm filar . Och hör och häpna så fick försäljaren ge mig rådgivning hur den fungerar så jag hoppas på enastående resultat

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Husqy346  
#263575
anersimyra skrev:Funkar bra, dock går den inte ner tillräckligt långt i tanden.

har du rätt sorts fil då?

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263580 Det fungere brukbart med 4 mm fil til 3/8 P, filen søker ned i tannen. Men inte med 5.2 til 3/8 den går for høyt. Har inte prøvd .325.

Slik blir det til 3/8:
Kombifil02.jpg

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Homo abies  
#263586 Till och med känner jag till killar som med mycket gott resultat använder Stihlkombi 4,8 till hva/oregon vpx med riktigt gott resultat.. det man kan vara skeptisk mot är att glidytan när man filar "sida 2" ligger uppe på överskäret... -inte helt optimalt, ligger glidet på spetsen på en Stihl RS eller PS är det riktigt illa.. men för majoriteten funkar den riktigt bra på Stihl 3/8 Pmc o PS3 -enklare blir det inte!

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Gäddviken  
#263696 [quote="Rank"]Det fungere brukbart med 4 mm fil til 3/8 P, filen søker ned i tannen. Men inte med 5.2 til 3/8 den går for høyt. Har inte prøvd .325.

Slik blir det til 3/8:
Kombifil02.jpg
[/quote

Är det samma mall till 4,0 , 4.8 , 5,5 ?
Jag har provat min med 4,5 mm på 0,325 fick ett mkt bra bett i sågen, men det blev något för aggresivt vid precisionssågning tex. uppkörning C-kort

Användarvisningsbild

Re: Stihl multifil

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263745
Rank skrev:Det fungere brukbart med 4 mm fil til 3/8 P, filen søker ned i tannen. Men inte med 5.2 til 3/8 den går for høyt. Har inte prøvd .325.

Den tanden borde väl filas lite djupare för kunna samla mer spån.

Avatar Fallback

Re: Stihl multifil

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263750
Gäddviken skrev:Är det samma mall till 4,0 , 4.8 , 5,5 ?
Jag har provat min med 4,5 mm på 0,325 fick ett mkt bra bett i sågen, men det blev något för aggresivt vid precisionssågning tex. uppkörning C-kort


Nei, det er inte samme mal.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).