Skotare

4 radig harv av bracke

12 inlägg 4997 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

4 radig harv av bracke

bracke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26277 hörde att dom släpper an 4 radig harv uppbyggd som högläggaren

9 tänder per tallrik



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26310 det lät intressant... finns det nå bilder??

Avatar Fallback
kjell62  
#26314
Vikman skrev:det lät intressant... finns det nå bilder??



Den är bara på (bild) än
kommer en prototyp i vår?
prototyp 2 kommer i Augusti ?
kjell

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26332 Menar ni fyra tallrikar bakom :?: För två i midjan och två bakom finns väl redan 8)

Avatar Fallback
kjell62  
#26337
Thunborg skrev:Menar ni fyra tallrikar bakom :?: För två i midjan och två bakom finns väl redan 8)


det är 4 bakom skotaren
lika som 4 radiga bracke högläggaren
ska nog vara en REJÄL maskin som dragare

http://www.brackegroup.com/

kolla på M46 finns bilder & filmer
kjell

Användarvisningsbild
Thunborg  
#26391 Jag tycker de som kör med två radigt här nere (sörmland) har svårt att få ramar och drivlina att hålla :o Finns väl bara en maskin som kan tänkas hålla , men den tillverkas ju inte längre :roll: Lokomo 933 8)

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26444 Tigercat 1075:an kan nog vara en värdig motståndare till den harven. Den verkar vara väl tilltagen på dom flesta ställen.

Avatar Fallback
harvesterhead  
#26474 Tigercat 1075 har sånär på nån cm lika lång boogie som 933 desutom sitter 20 tons boggielådor på den. Midjan torde inte heller vara nåt problem.

Avatar Fallback
kjell62  
#26487
harvesterhead skrev:Tigercat 1075 har sånär på nån cm lika lång boogie som 933 desutom sitter 20 tons boggielådor på den. Midjan torde inte heller vara nåt problem.


1075an har ingen balanserad boggi som 933an har
den tappar drag förmågan när boggin reser sig
kjell

Avatar Fallback
harvesterhead  
#26522 Visste inte att 933 hade balanserad boggie. :shock: Trodde att de lådorna kom med 1110 och 1710 serierna.Har kört 1710 med MB iett par år och den var för klent bygd främst i midjan,men även drivlinan var underdimensionerad. :( Har för mig att TJ slog på stora trumman och kallade balanserade boggies för nyhet. Annars pallar nog Tigercats skidder 625E nog som dragare. Där finns det midja och boggie som heter duga.. 8)

Avatar Fallback
kjell62  
#26567
harvesterhead skrev:Visste inte att 933 hade balanserad boggie. :shock: Trodde att de lådorna kom med 1110 och 1710 serierna.Har kört 1710 med MB iett par år och den var för klent bygd främst i midjan,men även drivlinan var underdimensionerad. :( Har för mig att TJ slog på stora trumman och kallade balanserade boggies för nyhet. Annars pallar nog Tigercats skidder 625E nog som dragare. Där finns det midja och boggie som heter duga.. 8)



tror det var i mitten på 80 talet som 933an kom med det
först med 3 sol-drev i planeten 87? kom det med 4 drev
och NAF diffar
kjell

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#26648 Är de inte dags för john deere att börja tillverka 933 igen snart, istället för 1710, då har dom en rejäl storskotare sen....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).