Skördare

SP 550 -97

9 inlägg 4770 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SP 550 -97

vsm  
#260440 Hej igen!!

Då var dagen för provkörning ett faktum,, förvånande nog fungerade det mesta som det skall.

Får inte igång längdmätningen,har kollat det mekaniska så som att rullen går ut och ligger an stocken.
Är det någon som har erfarenhet från detta och kan hjälpa mig med var jag bör börja felsöka?? Det sitter Dasa 380 i maskinen!!

Gustav



   TS
Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

skogsintresse  
#261960 Hej! Börja med att mäta och sumra kablarna. ner till givarna. Öppna locket på samma sida som slangen med kabeln går in. Kolla så att givaren inte lossnat och snurrat runt. Plinten på givaren har fyra plintar med kablar. Plint 2 ska ha 24 volt. plint 3 ska vara jord. Plint 4 o 5 är pulståg.
på datorn ska lampa 23 lysa. Det är plusmatning till givare. Lampa 29 och 33 ska blinka när mäthjul snurras. Det är pulstågssignal. Mvh Joakim

Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

skogsintresse  
#261961 Hej Igen. Såg att jag skrev fel. Lampa 24 är plusmatning givare. Diod 23 är plusmatning dator. Detta gäller om det är dasa 380B. Dasa 380C är lite annorlunda vad det gäller diodfunktioner. Mvh Joakim

Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

vsm  
#262630 Hej ! Har fått ordning på problemet då det visade sig att pulsgivaren var kass. Nu har jag en annan fråga gällande Dasa 380 och det är om det sitter några säkringar i själva datorn ? körde av kabeln till längdmätaren igår och då sa det puff i burken :( efter detta blinkar bara displayen samt alla dioder blinkar rött .
Tacksam för hjälp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SP 550 -97

skogsjan695xl  
#262649 På baksidan satt det en hängsäkring på den jag körde. Det är en glassäkring på 3.15amp.

Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

vsm  
#262701 Hej skogsjan , minns du mer exakt var säkringen satt ??? Hittar inget varken bak på enheten eller i !!
Gustav

   TS
Användarvisningsbild

Re: SP 550 -97

skogsjan695xl  
#262723 Vill minnas att den satt väldigt nära själva datorn. Men det kan ju hända att det är olika beroende på maskin och aggregat.

Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

skogsintresse  
#262831 Har du ett komplett kablage i hytten så leta efter en vit box ca 10x10 cm. I den sitter fyra säkringar. 2 amp till längdmät, 2 amp till dator, 6 amp till terängstyrning och 8 amp till magneter på agg. Ha några stycken säkringar i reserv. Det går åt när man letar kortslutningar.

Avatar Fallback

Re: SP 550 -97

vsm  
#262969 Säkring och kortslutning är funna samt åtgärdade !!
Tack ni är guld värda !!
Nu jagar jag en kabel med diverse adaptrar så jag kan få in prislistorna från min bärbara till apteringsdatorn , så snälla om någon har nåt gammalt liggandes till Dasa 380 till salu så meddela !!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).