Skördare

SRG Stubbdrivare m.m även flismaskin

22 inlägg 14716 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26201 Maskin som bryter stubb hade vi efter oss när vi skota ris. Precis när den var klar och var ute och testades.

Chefen provade å han tyckte den var riktigt äcklig att köra.
Han sa dock att om man kör grävmaskin har man nog lättare för det 8)

Men dom hade tänkt kört utan band :shock: Men vi sålde 2 par band till dom :lol: Men det där var bara på prov tror jag, den skulle visst hålla på med bredbandskabel å sådant. :o
Senast redigerad av Valmet860.1 mån 14 apr 2008, 18:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26203
Valmet860.1 skrev:Maskin som bryter tubb hade vi efter oss när vi skota ris. Precis när den var klar och var ute och testades.

Chefen provade å han tyckte den var riktigt äcklig att köra.
Han sa dock att om man kör grävmaskin har man nog lättare för det 8)

Men dom hade tänkt kört utan band :shock: Men vi sålde 2 par band till dom :lol: Men det där var bara på prov tror jag, den skulle visst hålla på med bredbandskabel å sådant. :o



okej , men när och vart hände detta? ... nyfiken som böveln nu :lol:

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26276
spindeln skrev:[okej , men när och vart hände detta? ... nyfiken som böveln nu :lol:

Hallstaviksvägen(nära forsbo), kommer inte ihåg vad stället heter.
Ja måste varit runt 15-25 september :D

Avatar Fallback
harvesterhead  
#26478 Ser inte placeringen på mellanaxeln liiite väl optimistisk ut??

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27830 hej på er igen :) .. jag har varit totalt frånvarande i denna fråga tills idag
då jag fick en tel- samtal direkt från SRG :lol: och det har visat sig vara ett väldigt stort intresse för just detta aggregat .. tillverkningen är tydligen redan igång ... och efterfrågan är så pass stark att mitt aggregat är "hårdvaluta" :wink:

det som gör mig mest förvånad är avsaknaden av kunskaper i mordernt
skogsbruk :?: även om det inte brytits stubbar sedan 70- talet som det görs nu .. så är det ett säkert tecken på att varken bolag , uppdragsgivare , entrepenörer är pålästa i ämnet ..

kan nämnas att inte ens SLU / SKOGFORSK kände till aggregatet som förövrigt kallats herkules ..

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27839 som trogen forumanvändare kan jag avslöja att herkules även kommer att tillverkas och anpassas för dagens skotarkranar :wink:
fast i ett annorlunda utförande .. mer info ges säkert hos SRG :lol:

(kanske ??? jag vet inte ens om detta är hemligt)

Användarvisningsbild

Re: SRG Stubbdrivare m.m även flismaskin

Torbjörn Johnsen  
#499386 Bumpar den här gamla tråden. OK stubbar verkar ju inte vara den hetaste råvaran för biobränsle men vem vet vad som kommer?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).