Skotare

Öppethus hos Gremo, Ätran med nya 1050F

8 inlägg 3174 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Öppethus hos Gremo, Ätran med nya 1050F

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26026 Imorgon skall jag till Gremo's öppet hus i Ätran och kika på den nya Gremo 1050F

Läs mer:
http://www.gremo.se/?ID=NYHET&Newsid=30 ... sv-se&db=1
http://www.gremo.se/?ID=NYHET&Newsid=37 ... sv-se&db=0

//.D



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26097 Nu har jag varit i Ätran och tittat.

1050F var en modell med en mycket Gremo-typsikt kort nos. Det var bara en prototyp som visades.

Någon annan som varit och tittat?

//.D

   TS
Avatar Fallback
dag-man  
#26268 Jag var och kolla idag (lördag). Såg du den 1350 som dom höll på med?
Den skulle levererats i februari till det företag som min morfar kör åt.

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26278 Det gjorde jag alldeles säkert, för jag gick runt över det mesta av fabriken.

Vad tyckte du om 1050F?

//.D

   TS
Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26366 Jag var också där...om jag förstog så är det inga stora förändringar mellan 950F och 1050F, mest en större Cummins motor i den (160-170hk)...sen kanske det är fler förändringar som jag missat??

1350 tycker jag är en "mellan" maskin, för stor att köra gallring, iallafall här nere. Och för liten med för klen kran att köra ren slutavverkning. Testade den i Skruv och tyckte den gick fint och med fin transmission men som sagt jag vet inte var jag skulle vilja ha den....

Jag filmade lite då....



Avatar Fallback
dag-man  
#30026
Sundhult skrev:Det gjorde jag alldeles säkert, för jag gick runt över det mesta av fabriken.

Vad tyckte du om 1050F?

//.D


Verka vara en smidig gallrings-skotare. Men den blev jävligt kort i näsan. :shock:

Avatar Fallback
dag-man  
#30028
Johan_84 skrev:Jag var också där...om jag förstog så är det inga stora förändringar mellan 950F och 1050F, mest en större Cummins motor i den (160-170hk)...sen kanske det är fler förändringar som jag missat??

1350 tycker jag är en "mellan" maskin, för stor att köra gallring, iallafall här nere. Och för liten med för klen kran att köra ren slutavverkning. Testade den i Skruv och tyckte den gick fint och med fin transmission men som sagt jag vet inte var jag skulle vilja ha den....

Jag filmade lite då....




Det är tydligen en annan kran på 1350:n nu. samma fabrikat men med grövre kolvar.

Avatar Fallback

Re: Öppethus hos Gremo, Ätran med nya 1050F

sebbe junior  
#64280 var där och glode fina grejer

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).