Traktorer och processorer

Temperaturmätare Valtra A95 -06

7 inlägg 4363 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Temperaturmätare Valtra A95 -06

Martin_N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259790 Hej

Jag gissar att det finns några A95 förare här på foumet som kanske kan hjälpa mig. Jag har ganska nyligen köpt en A95 och tycker den går lite för "kallt". Jag har den mest för lastarkörning så det blir inte så ofta någon tyngre belastning. Men som ni kan se på bilden nedan som är tagen efter nån timmes snöröjning så går temperaturmätaren precis in på det vita fältet. Hur ser det ut på era?

Martin_N



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

Mannfolk  
#259809 Byt termostatet å se sen :D

Troligen de som e felet

Avatar Fallback

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

Martin_N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259817 Ja jag misstänker att den inte stänger helt så det får nog bli termostat byte.

   TS
Avatar Fallback

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

valmet862  
#259876 kommer det nån värme i hytten då? ifall de kommer värme i hytten så är det ju nåt med mätaren eller givaren. Nålen ska stå rakt upp ungefär

Avatar Fallback

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

tallen100  
#259974
Martin_N skrev:Ja jag misstänker att den inte stänger helt så det får nog bli termostat byte.

Ta ur termostaten å koka den då ser du om den öppnar å stänger som den ska.

Avatar Fallback

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

Martin_N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261103 Ny termostat är beställd. Lantmännen får hem den i slutet av veckan så till helgen får vi se om det är felet.
valmet862, precis den informationen jag ville ha "Nålen skall stå rakt upp ungefär"


Tack för alla svar.

Martin_N

   TS
Avatar Fallback

Re: Temperaturmätare Valtra A95 -06

Martin_N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263078 Nu ser det bättre ut med ny termostat.

Martin_N

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).