Verkstan

Tomgångsproblem Valmet 604

18 inlägg 14088 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259664 Hej!

Ibland efter en stunds körning så försvinner tomgången och traktorn dör när man släpper gasen. Ibland går den inte ner till tomgång när man släpper gasen, utan stannar kvar på ett högre varvtal. Någon som kan ha någon tanke kring vad detta kan bero på?

MVH
//
Anders



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259672 Har du provat att byta olja i pumpen?

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259679 Japp, bytte oljan för bara kanske 20 timmar sen...

//
A

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

axwell  
#259683 Har du handgasreglage, kan kärva pga "isdroppar", det gör det ibland på min traktor som inte är en Valmet.

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259774 Ska kolla detta men tror inte att det är där problemet sitter... Handgasen funkar som den ska i övrigt... Fler tankar och tips?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

tallen100  
#259777 Nä traktorn ska inte missta tomgången och stanna för att det frusit i reglaget, låter som något knas i insprutningspumpen...

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259805 Kan det dra tjuvluft nånstans? Var skulle det kunna vara i så fall? Jobbigt med fel som kommer o går....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

Mannfolk  
#259807 prövat spruta kylspray på pumpen? när det börjar å krångla

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259842 Nej, inte provat detta! Om detta skulle ge någon effekt, är det bara att byta pumpen då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

Mannfolk  
#259867 Ja eller sänd den på seevice

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

valmet862  
#259875 kolla vid filter och vattenavskiljare brukar komma liknande problem t.ex. om vattenavskiljaren har lossnat lite

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#259895 Jag får ta o kika lite till helgen... Tack för tipsen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259907 prova slå i en flaska 2t olja i tanken.om jag inte gör det i min BM650 så kärvar elementen i insprutningspumpen (sliten) men börja med att byta filter och som sagts tidigare vattenavskiljaren

Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#278084 Hej!

Traktorn har gått bra i ett par månader nu, men idag när jag hade kört ett par timmar och kom ut till avlägget så började motorn rusa max. Stängde av och startade, gick direkt upp till maxvarv igen. Gasreglage och handgas verkar fungera som dom ska rent visuellt. Vad är detta? Nån som har nån idé? Dags att byta / renovera pumpen?

MVH
//
Anders

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem Valmet 604

andan  
#278144 Igen som varit med om nåt liknande?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).