Motorsåg och handhållet

Sugihara svärd.

141 inlägg 59027 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

Tosca  
#259123 Den borde väl finnas på karaoke, så ni kan ägna er helhjärtat åt skönsången.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

tallen100  
#259168 Kom ihåg att göra inspelning så vi oxå får höra! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259170 Det tror jag inte ni vill.

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

Blivande snickare  
#259175
Mange skrev:Det tror jag inte ni vill.

Jag är ganska säker...












...att vi vill :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

tallen100  
#259205
Blivande snickare skrev:
Mange skrev:Det tror jag inte ni vill.

Jag är ganska säker...












...att vi vill :mrgreen:

Jag tycker om vacker sång. :D

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Kse  
#259206 Ok, nu har vi svamlat färdigt och återgår till ämnet dvs. Sugihara svärd.

Finns det nån Svensk generalagent för Sugihara idag?

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

johan eriksson  
#259207 Har ett laminerat som sitter på min Jonsered 625, har inte kört så våldsamt mycket med det än men så långt verkar det vara bra.

DSC00134_2.jpg


DSC00135_2.jpg

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259254 Ingen distributör vad jag vet, men några importörer finns.

För 4 år sen blev jag kontaktad av nåt Japan företag (motsvarande skogma här) som letade återförsäljare. De hade dem i sortiment med massa annat förståss..

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

Brumsten  
#259278 Ojojoj. Svärd och svärmor, vart är vi på väg?
By the way, vet ni vad idealvikten på svärmor är?
Fem kilo inklusive urna.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

tallen100  
#259472 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

anersimyra  
#259476 :surp: :surp: =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260169
SawTroll skrev:Vel, det "bløtjernet" har jo fått en veldig bra mottagelse I USA (hvor de fleste sannsynligvis selges) - men antall varienter er jo sterkt begrensende - så langt. Jeg har ikke sett en eneste negativ ytring fra de som har kjøpt et eller flere.
:wink:



Har samma personer som gillar "blötjärnet" i usa även provat och jämfört med bla sugihara i förhållande till pris,kvalitet mm? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#260178
anersimyra skrev:Ok, jag tänkte att 89 Pund plus frakt blev något under HVA:s " blötjärn ".. :smile: Vad hamnar frakten på för ditt " gott och blandat "


var har du hittat nåt sugihara light 18" för 89 pund? :roll:

frakten från http://www.chainsawbars.co.uk/ är ca 320 riksdaler! vad jag har märkt så gäller det oavsett hur mycket eller lite man beställer!

sitter nu å ska beställa ett gäng med laminerade sugihara svärd i 15" å 18" för lilla fästet men även några 18" för stora fästet! och ett 28" sugihara light åt en kompis! lite oregon fett,några filar jag aldrig provat förr, och ett gäng oregon kedjor i olika valörer! rätt bra priser på oregon kedjor har dom tycker jag! sist jag köpte ett par 21BPX072E i svea rike....hos granngården förvisso men ändå,så kostade dom 279:- st!! :surp: finns förvisso lite billigare att hitta men..... i uk kostar samma kedja omräknat till kronor 155:- st!!...så köper man ett gäng kedjor,tillsammans med några svärd mm så är frakten endast en loska i toaletten! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sugihara svärd.

palbin  
#260181 Tack för ett engagerat inlägg!

Dom här Sugihara svärden är ngt att ha alltså?

MVH

Avatar Fallback

Re: Sugihara svärd.

SawTroll  
#260185
Huggarn skrev: .....

frakten från http://www.chainsawbars.co.uk/ är ca 320 riksdaler! vad jag har märkt så gäller det oavsett hur mycket eller lite man beställer!

....


Det eneste problemet jeg ser med å bestille derifra er at sverd med liten HVA montasje ikke ser ut til å være tilgjengelig med 3/8" nese.....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).