Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

komatsu 941

7 inlägg 8314 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

komatsu 941

cédric  
#241256 Hej. någon har information om nya Komatsu 941.1?. tack



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: komatsu 941

cédric  
#248028 Hej. Låt mig omformulera: om någon har någon information komatsu har en ny 941 (8 hjul, ny boggi) som skulle kunna nå marknaden ?. tack

   TS
Användarvisningsbild

Re: komatsu 941

Fredrik Reuter  
#248041 Hej,
Detta var nytt för mig. Kan det isåfall vara Komatsu 941.2 det handlar om.
Inte konstigt iofs, Ponsse, JD och Rottne satsar ju på 8wd på storskördarna.

Någon som har mer info så fyll gärna på. Nyheter och rykten är alltid intressant.

Avatar Fallback

Re: komatsu 941

ventohuan  
#254041 Någon 941 vet jag inte men har sett en bild på en 921 med en extra axel längst bak.. En axel utan drivning som bara e till för bärigheten. Blir som en gammal halvbandare kan man säga. Denna maskin ska tydligen vara byggd i Umeå av någon konstruktör.

Användarvisningsbild

Re: komatsu 941

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#257580 Tycker de känns onödigt med 8 hjuliga. Är ju inte skördaren som sätter begränsningarna när de gäller att köra på lågmark. Sen blir de tyngre och dyrare.
Visst,de blir stadigare och går lite mjukare kan ja tänka,men endå. Känns inte som behovet finns...

Användarvisningsbild

Re: komatsu 941

Baggböla  
#257686 Det är väl helt enkelt stabiliteten som man vill åt med en åttahjuling. Bättre stabilitet med lång kran eller ännu längre kran är ju en fördel, men om man inte utnyttjar de fördelarna som de för med sig så vet jag inte. Men jag är ingen skördarförare så jag vet inte.

Användarvisningsbild

Re: komatsu 941

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258600 Är ju ingen som lyckats få en lång kran att hålla på en slutavverkningsskördare förut så..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).