Skogsvagn (Huggarvagnar)

Timpris skotning?

50 inlägg 29738 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

henkperz  
#258544 Nä det är skördarapterat och väldigt smala skiften, så det blir inte så mycke bryta inne i skogen

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

jonathanA  
#258551 Låter bra att du räknat om lite, Du ska inte vara gör billig.
Jag tror inte du klarar 5fub i timmen, får du på 10 kbm löst på den vagnen?
Sen ska man ha betalt, till och från hugget, och sedan kör man fast en gång och nån slang som går åt pipan.
Med risk att låta negativ:-)
man kan inte gå under 500kr/h med en maskin och förare som ska ha diesel, och täcka slitage!

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

henkperz  
#258552
jonathanA skrev:Låter bra att du räknat om lite, Du ska inte vara gör billig.
Jag tror inte du klarar 5fub i timmen, får du på 10 kbm löst på den vagnen?
Sen ska man ha betalt, till och från hugget, och sedan kör man fast en gång och nån slang som går åt pipan.
Med risk att låta negativ:-)
man kan inte gå under 500kr/h med en maskin och förare som ska ha diesel, och täcka slitage!


Jo enligt vad jag har mätt så går det på ca 5fub på den vagnen, men vi räknar på 4 då! Det beror ju på vad man har för maskin, har du en dieselkostnad på 150kr/h och övriga utgifter brukar landa på 50kr/h.. Då kan du gå under 500kr/h

   TS
Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

tallen100  
#258557 Har du räknat å fått det att gå ihop så kör på dä, det är alltid för billigt eller för dyrt för vissa... Huvudsaken är att du är nöjd å får det att gå ihop, och att han du kör åt blir nöjd. Man tjänar inte på att va för dyr heller i längden.

Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

svampbob  
#258629 Som tur är så lever vi inte i en planekonomi så vi kan sätta de priser som vi själva vill och köparen får själv bestämma om han vill köpa till det priset. Är båda parter överens om priset så är det rätt pris oavsett om det är en eller tusen kr kubiken för skotningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).