Traktorer och processorer

Kedjor!

27 inlägg 14995 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kedjor!

Mannfolk  
#237881 Fortsatt diskussion om kedjor: Joo har 14,9 å 18,4 Twist 13 från OFA Chain. Läs igen på sajten: https://www.ofa.fi/na-en

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kedjor!

mikael_s  
#237891 Fick just hem OFA Tapio 11mm till framhjulen, till bak fanns redan.

Mina kom från Nordfarm men Swedol har med till vad verkar vettiga priser.

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

hakans  
#258331 Monterar tapio 11 på 18.4 38 :grin:

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

BM 35  
#258352 Sådana där Lättviktskedjor är dom mycket sämre hållbarhet än dom som är grövra länkar på,,Skärmarna sitter så tajt på min traktor,,har dubb i men i skogen är det nog bättre med kedjor

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

tallen100  
#258354 Klart en grov länk bör hålla längre men beror på kvalite, ja enda nyttan dubb gör är ju på blankis, kedjor är att föredra.

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

BM 35  
#258356 Tänkte att hjullastare har ju sådan vid plogning och sandning mest sandning kanske och håller då för tunga maskiner så kan det inte va så dåliga kedjor

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

rikard_e  
#258367 Ni som har tapio är ni nöjda med hållbarhet och dragförmåga?

Känns som dom ligger på rätt ställe på däcket

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

mbtrac  
#258371 ja lättviktkjedjor är lättare dvs , sämre dragförmåga , prova ofa hakki, drar bra på traktor, om du har runt om, finn säkert många andra som är bra med men de håller , har kört många tim på sådana. går bra på väg med

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258374 Ja kör med ofa tapio på boxer och dom drar väldigt bra och dom ligger bra på däcket.
Har ett par 19 mm ofa kedjor som jag har på skördare,dom har jag haft sedan 1994 så kvalliten är det inge fel på .

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

BM 35  
#258397 Har ju som sagt tajt mot skärmen vet inte om jag får dit vanliga kedjor,,,därför jag var intresserad av lättvikts,,men dom är kanske för vek,,,det lä ju dra bättre än inga alls

Avatar Fallback

Re: Kedjor!

rikard_e  
#258419 Vet inte vad man klassar mina som
Tycker inte dom ligger bra på däcken

IMG_1118.JPG

Användarvisningsbild

Re: Kedjor!

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258474 Ang lättviktskedjor och tight mot skärmarna.
Tyvärr så är dom då inget alternativ.
Lättviktskedjor måste sitta väldigt löst på däcket för att inte gå av.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).