Traktorn i skogen

Deutz 5207

9 inlägg 5913 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Deutz 5207

Kompakt75  
#258068 Hej.
Jag nyligen köpt en Deutz 5207 med 4wd och ålölastare. Vad ska man tänka på just med denna modell när man kör i skogen och är det något specifikt bra eller dålig med modellen jag ska ha uppsikt över. Tacksam för svar.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

henkperz  
#258517 Ta av lastaren, bara ivägen i skogen.. Annars har du köpt dig en riktig slitvarg :lol:

Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

tallen100  
#258534 Lastaren kan vara till nytta oxå, kör du fast så går det att tillta sej lös många gånger. Men annars är den mest i vägen som föregående skrivare skriver :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

axwell  
#258560
henkperz skrev:Inlägg av henkperz » Idag, 14:06
Ta av lastaren, bara ivägen i skogen.. Annars har du köpt dig en riktig slitvarg :lol:


tallen100 skrev:Lastaren kan vara till nytta oxå, kör du fast så går det att tillta sej lös många gånger. Men annars är den mest i vägen som föregående skrivare skriver :mrgreen:


Mer till nytta än skada, förutsatt att den är helhydrauliskt dubbelverkande.

Lätt att lyfta upp framhjulen om de gått ner sig eller hamnat olyckligt mot någon stubbe eller liknade.
Extra bärkraft i riktigt blöta passager.

Fast någon bred snöskopa vill jag inte ha med mig in i skogen, en jordskopa under metern smal/bred passar bättre och väger oftast mindre.

Användarvisningsbild

Re: Deutz 5207

Kompakt75  
#258708 Jo det är bara några sprintar och koppla ur hydralslangarna så kan man lossa lastaren. Tack för alla svar! :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

henkperz  
#258734 Ta för fan av lastaren! Traktorn blir 1,5m längre och mer tungstyrd, och som du säger mer slangar att dra av

Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

Ingoberra  
#258771 En traktor i den storleken har nog nytta av den extra vikten på framaxeln. Min 5206 är helt hopplös utan lastaren på å 07an har väl inte så många kilo extra på framaxeln. Hissar man upp lastaren tar den inte så mycket extra plats.

Avatar Fallback

Re: Deutz 5207

rikard_e  
#258773
Ingoberra skrev:En traktor i den storleken har nog nytta av den extra vikten på framaxeln. Min 5206 är helt hopplös utan lastaren på å 07an har väl inte så många kilo extra på framaxeln. Hissar man upp lastaren tar den inte så mycket extra plats.

Lyfta upp lastaren i skogen?
Det låter inte som världens bästa lösning.


Min ford 4000 med huggarvagnen bakom är smidagare än Jd 2250 med lastare och vinsch på.

Användarvisningsbild

Re: Deutz 5207

Kompakt75  
#262725 Ja lastaren kommer så småningom att tas bort, men för tillfället så får den sitta på så att man kan köra bort all snö. Den är inte dubbelverkade dessutom så ev fördelar i skogen är tämligen begränsade. :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).