Skogsvagn (Huggarvagnar)

Timpris skotning?

50 inlägg 29636 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timpris skotning?

henkperz  
#258034 Tja! Ska skota lite åt en i byn och undrar vad man ska ta för timpenning. Har F-skatt så det kommer att vara vit inkomst.. Har funderat på 500+moms är det lagom?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258040 Vad kör du med?

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

henkperz  
#258044 Bm650 och skogsvagn

   TS
Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

alias  
#258052 @henkperz:

Betalade 500 kr/h+moms för skotning med Valmet 755 med 12-13 tons driven Mohedavagn förra hösten.

Om du kör med BM650 och en 8-tons odriven skogsvagn skulle jag nog inte våga ta de priserna (många små och mellanstora gallringsskotare ligger ju på 620-650 kr/h). Skulle nog lagt mig på 400-450 kr/h.

Är det småposter belägna i ditt närområde så kan ju timpriset funka om man betänker att man slipper framkörningsavgift/trailerkostnad på skotaren).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

Storken  
#258058 Fem hundra plus moms är väl ok. En skotare JD 810 kostar ca 700 kr /h.

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258062
Storken skrev:Fem hundra plus moms är väl ok. En skotare JD 810 kostar ca 700 kr /h.


Etthundrafemtio kronor på sin höjd.

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

Chuck Norris  
#258066 Jag skulle inte anlita någon med den utrustningen på timtaxa överhuvudtaget, skulle i såfall då vara 150 kr som skogsola skriver.........

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

rikard_e  
#258067 Beror lite på jobbet, men jag tar runt 300 kr/timmen, då blir folk nöjda och ringer oftast igen.

Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258091 Kör med valmet 405 och en Mowi 8 tonnare. Tar 450+ moms.

Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

anersimyra  
#258097 Då är det inte " illa pinkat " att ha räknat hem plogningsjobb med fyrhjuling för 650:- exl.moms timma. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

tallen100  
#258100
anersimyra skrev:Då är det inte " illa pinkat " att ha räknat hem plogningsjobb med fyrhjuling för 650:- exl.moms timma. :mrgreen:

Som sagt dom är inte så dumma dom där hjulingarna. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

rikard_e  
#258101
anersimyra skrev:Då är det inte " illa pinkat " att ha räknat hem plogningsjobb med fyrhjuling för 650:- exl.moms timma. :mrgreen:

:shock:

Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

loppan  
#258114
rikard_e skrev:
anersimyra skrev:Då är det inte " illa pinkat " att ha räknat hem plogningsjobb med fyrhjuling för 650:- exl.moms timma. :mrgreen:

:shock:


Bara att gratulera.Är det i storstad?
Det visar vilken enorm prisskillnad det är mellan entrepenadjobb och skogen.
En gubbe dagtid kostar 250 kr tim +m,om man sen nöjer sig med att slita ut maskin för någon hundring så får man väl göra det.

Jag tar 550 +m med Valmet 605 med 9 tons kärra.
Kör någon småpost på kanske max 30 fub ibland.
Det går inte att få tag på en skotare som skall köra det för 50 kr fub,bara flytten kostar från 2000 och uppåt om de ej hjular dit.

Användarvisningsbild

Re: Timpris skotning?

svampbob  
#258118 Någon som Har hört talas om någon som dom senaste åren har lyckats tjäna hyfsat i skogen? Med sånna priser känns det som att det är en prestation att byta pengar.

Avatar Fallback

Re: Timpris skotning?

alias  
#258134
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Då är det inte " illa pinkat " att ha räknat hem plogningsjobb med fyrhjuling för 650:- exl.moms timma. :mrgreen:

Som sagt dom är inte så dumma dom där hjulingarna. :mrgreen:


Nä, dumheten ligger nog mest hos beställaren som är beredd att betala dessa timtaxor. :lol:

Bara att lyfta på hatten och gratulera Anersimyra, som uppenbarligen har lyckats få till ett bra avtal!

Som jämförelse kan jag meddela att jag betalade 660 kr/h + moms för högläggning och dikesrensning med en 14 tons bandgrävare i våras.

MVH
Alias
Senast redigerad av alias ons 15 jan 2014, 21:07, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).