Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ny skotare/skördare utan elektronik?

8 inlägg 6316 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny skotare/skördare utan elektronik?

rokon  
#256923 Belarus har ett par modeller av skotare,
Undrar vad de kostar i Vitryssland?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256933 Belarus har sin tjusning. :smile: Men skördaraggregatet var svenskt eller finskt enligt speakern och hela dataköret verkade vara medskickat.

Användarvisningsbild

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

rokon  
#256941 Kanske man får maskinen på köpet för priset man betalar för agregatet i vitryssland? Men nog är det lite lockande med gårdagens teknik när det gäller maskinerna kontra begagnade med dess komplicerade elektronik som är dyr att underhålla.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

Chuck Norris  
#256983 Nu är inte jag alls ett Belarusfan då ja föredrar kvalité men jag tror ändå det är lite grann av rätt väg att gå. Jag anser dagens skogsmaskiner vara alldeles för komplicerade och för dyra i förhållande till vad de uträttar. Dagens maskinpriser leder till dyra avverkningskostnader för skogsägaren och dålig ekonomi för entreprenören. Tekniken känns överflödig och virkesmarknaden är inte beredd att betala för superavancerade "rymdfarkoster" med värsta tekniken.

Jag tror en enklare skördare för säg 1,5 mille skulle ge bättre ekonomi åt både skogsägare och entreprenör.

Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

ulfgustav  
#256996 Hej Ja jag tycker mig se att det var ett aggregat från LogMax, mycket bra aggregat enligt min mening
"Men skördaraggregatet var svenskt"
Display som man kunde se var däremot inte från LogMax

Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#257125 Lilla enkelaxlade skotaren såg kul ut. Reinkarnation av BM Timmerkalle eller något. :o

Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

Tvåan  
#257172 En hel del svenskt som det såg ut. Aggregatet var ett SP, kranen såg ut att vara från Cranab och mätsystemet ett gammalt hederligt Dasa 380!

Avatar Fallback

Re: Ny skotare/skördare utan elektronik?

Qkeeper  
#257351 Skulle vara kul att se prislappen på skördaren och skotaren :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).