Verkstan

Ventilpaket kran

18 inlägg 14726 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ventilpaket kran

sveakatten  
#256783 Kan jag ha detta ventilpaket på en kran på vedvagnen? (http://www.hammars.se/Hydraulik/VentilerFilter.htm) 32-681

Jag ringde och frågade om detta pga att jag har en enkelverkande kolv på stolpen, och då rekomenderade han ett dyrare paket med backventiler till skogskran.

Behövs det?

Jag har två paket efter varandra i dag och har nog kört sönder dom pga detta. :oops:



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

ulfgustav  
#256803 Hej
Vad är storleken på vedvagn och kran? Hur ser nuvarande ventillösning ut?
När man vet detta då kan man uttala sig om det du tittat på duger.
Min generella erfarenhet säger mig att det du tittat på inte lämpar sig, men dina bilder kan klargöra det

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#256902 Det är som vanligt :oops: , jag har en liten ca 6tons vagn som jag byggt på en gammal Hiab kran med utskjut. Jag driver den med traktorpumpen ca30liter 150kg.
Vad är det som inte skulle fungera?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

ulfgustav  
#256989 Hej
Har du inga bilder på nuvarande samt på kranen?

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#256991 Försöker komma i håg i morgon

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#257275 Bilder på vagnen.




Lite snö, hoppas du ser vad du vill veta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

henkperz  
#257276 Du behöver 6 sektioner på ventilpaketet om du ska köra alla funktioner på samma paket

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

ulfgustav  
#257303 Hej
Pgav snön så syns det inte mycket.
Kranen har vad jag förstår 6 funktioner, lyft skall vara enkelverkande slid övriga dubbelverkande slider, dessutom så bör du ha shock och återfyllnadsventiler med lämplig tryckinställning på åtminstone sväng samt teleskop, hydraulventilen skall förövrigt ha huvudtryckbegränsare på P-port.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#257311 OK då förstår jag ( tror jag) ventilen fungerar på kranen , men risken finns att jag kör sönder något om jag får en extern last?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket kran

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#258884 Dina dubbla ventilpaket är felkopplade. Du måste ha retur till tank från båda och serienippel på första.

ska du köpa ett nytt köp ett 6 sektioners med enkelverkande slid till lyften.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#262224 Har kollat runt lite på ventilpaket till kran, köper jag från ellös kostar dom 4700kr, köper jag från United Kingdom kostar det 2500med frakt. :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

kungsis  
#262232
sveakatten skrev:Har kollat runt lite på ventilpaket till kran, köper jag från ellös kostar dom 4700kr, köper jag från United Kingdom kostar det 2500med frakt. :surp:


Är själv på jakt efter ett nytt paket, så länk för tusan :wink: . Sedan vill jag gärna ha rapport hur det var att handla från dom.

M.v.h
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#262237 http://www.hydraulicpartsdirect.co.uk/c ... on=success

Jag har inte köpt något än, men skrivit och det är inga problem att få köpa där.
Jag frågade på ett 3/8 6ventiler det vill han ha 190 pund för och frakt 35 pund.

Funderar på om jag ska betala med Pay pal eller om man törs sätta in pengar direkt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#262752 Nu har jag beställt från GB och sänt pengar med Pay-pal, så nu blir det intressant att se vad det blir. 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ventilpaket kran

sveakatten  
#265069 Äntligen har paketet kommit, 3dagar från Storbritanien och till 11km från mitt hem.
Sedan 4dagar med Posten dom resterande 11km!! :surp:


   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).