Skördare

Någon med erfarenhet av HBL i Valmet

1 inlägg 2173 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Någon med erfarenhet av HBL i Valmet

PerErikE  
#256805 Hej någon som har erfarenhet av att jobba med HBL dator till ett Valmet aggregat?

Jag köpte för en tid sedan ett sånt aggregat och då medförljde det HBL samt Valmets EME spakar (från en 911 tror jag, i alla fall de med de små runda trycknapparna på) tyvärr så var HBL en monterad på sånt sätt i den förra maskinen (som dött pga motorhaveri) att säljaren klippte av kablarna mellan spakarna och HBL'n samt mellan krankabeln och HBL'n

Jag fick med alla 7 kopplingschemana som behövdes för att koppla ihop det och det har jag gjort och dubbel kollat extra noga att allt sitter som det ska.

När jag startade upp alltsammans så dog skärmen på datorn, så jag fick byta till en Laptop istället - vad som händer är att programmet startar som det ska i datorn (Valmets Maxi program) och får kontakt med HBL'n som den ska - men sedan så ger HBL'n CAN error larm - och om jag går in i testmenyn så visar den binära 1 or för larmen CAN ERR 1 samt CAN ERR 2, samt den ger värden för REF 10 V 4095 samt ERROR 10 V 4095/0 men visar ändå värdet 10.00 V.

Jag är i kontakt med Komatsu och de verkar ha begränsat med erfarenhet - har någon något tips på vad jag skall göra.

Jag har provat att formatera om HBL'n och ladda programmet på nytt - men ingen skillnad.

Tacksam för tips och hjälp om möjligt.



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).