Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 728705 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

machonisti  
#256552 Har ingen gjort bort sig sen nyår?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256553 Inte den senaste timmen i alla fall. Nytt rekord, tror jag. ;)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#256556
machonisti skrev:Har ingen gjort bort sig sen nyår?
Helvete !! du får inte skriva sådär !! Nu KOMMER JU NÅGOT ATT HÄNDA.. :surp: :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#256572 Jag har förlagt min fjärrkontroll, så det fick bli att köpa en på ebay, för ny fanns inte att tillgå. Samt så hade jag lämnat min multifjärr (programmerbar) för länge utan uppsikt, så den hade laddats ur o tappat alla inställningar...

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

zeetorg  
#256662 Jag tror att "anersimyra" får anordna en dator och skrivarkurs för att lära ut sina något udda teknikupplevelser. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#256668
zeetorg skrev:Jag tror att "anersimyra" får anordna en dator och skrivarkurs för att lära ut sina något udda teknikupplevelser. :lol:
Ha ha ha, det blir korta kurser då. Jag köpte mig ett faktureringsprogram, inte fan kom där någon faktura upp på skärmen. Skiten åkte ut fortare än kvickt. Samma sak med den externa hårddisken, inte fan fungerade det som jag tänkt, skiten fick omedelbart: " smaka ytterdörr." :x :x :x

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Tosca  
#256718 En sekreterare kanske skulle fylla sin plats?
Många sopnedkastsköp som skulle överleva då också tror jag.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

machonisti  
#256723 Var inte sekreterarn i bild för en tid sen?????

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#256724
Tosca skrev:En sekreterare kanske skulle fylla sin plats?
Många sopnedkastsköp som skulle överleva då också tror jag.

Ha, ha, ha, det sitter faktiskt en bredvid i soffan. Men ingen hinner reagera innan jag agerar.. :lol: faktum är att sist flydde både sambo, svärfar, katt och jycke fältet.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#256764 Nästa gång det sker, försök att räkna till tio först.. ;)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#256770
Hema skrev:Nästa gång det sker, försök att räkna till tio först.. ;)

Jo, sambon brukar komma rusande och uppmana mig till detta, jag garvar lika mycket varje gång. Jag ser två bröder och farsan framför mig vid dessa tillfällen, jag brukar tänka på farsan. Han slog skallen i en ställning för klädhängare en gång. Gubben ställde sig i boxarställning och hotade svart i synen ställningen med stryk.. :lol: :lol: jag försöker att se hur löjlig jag själv måste framstå i liknande situationer, lätt är det dock aldrig, jag säger bara : Ikea och Biltema.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#256771 Haha påminner en gång när jag slog näven i ett träd (för att jag tänkte avreagera mig) o bröt ett ben i handen. Efter denna händelse stod alltid lillebrorsan där varje gång man blev lite irriterad o frågade om jag skulle slå näven i något..
Några år senare slog han näven i en dörrpost och bröt även han samma ben. Och från den dagen har han aldrig sagt ett ljud om detta... :)
Slutligen har vi också en kusin som har brutit samma ben... Men nu måste det ju låta som om vi har svårt att kontrollera vårt humör, men detta är mer eller mindre engångshändelser :) :)

Till er som inte har testat på detta, så kan jag bara säga att det är inte värt det. ;)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#256774
Hema skrev:Haha påminner en gång när jag slog näven i ett träd (för att jag tänkte avreagera mig) o bröt ett ben i handen. Efter denna händelse stod alltid lillebrorsan där varje gång man blev lite irriterad o frågade om jag skulle slå näven i något..
Några år senare slog han näven i en dörrpost och bröt även han samma ben. Och från den dagen har han aldrig sagt ett ljud om detta... :)
Slutligen har vi också en kusin som har brutit samma ben... Men nu måste det ju låta som om vi har svårt att kontrollera vårt humör, men detta är mer eller mindre engångshändelser :) :)

Till er som inte har testat på detta, så kan jag bara säga att det är inte värt det. ;)

Jodå, det är kul, man måste överdriva en smula för att roa omgivningen. Inte för att jag slirar på sanningen i mina berättelser, jag menar att jag gärna spelar argare än vad jag är. Hur kul är det inte att se omgivningen fly, precis som de gör på julafton när dvärgen ska till att nysa.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#256779 Kommer att tänka på en man som hette Oskar, han hade ett riktigt hett temperament. Oskar försökte en gång att spänna ekrarna på sitt cykelhjul. Ni som gjort det nån gång vet att det är ett rätt gnetigt jobb där det gäller att ta det väldigt metodiskt och lugnt. Det gjorde inte Oskar och än mindre efter hand som hjulet blev mer och mer vint. Det hela slutade med att han slog hjulet i lagårdsväggen så det sluligen vek ihop sig, sen slet han upp en vinbärsbuske och kastade över taket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#256781
totte skrev:Kommer att tänka på en man som hette Oskar, han hade ett riktigt hett temperament. Oskar försökte en gång att spänna ekrarna på sitt cykelhjul. Ni som gjort det nån gång vet att det är ett rätt gnetigt jobb där det gäller att ta det väldigt metodiskt och lugnt. Det gjorde inte Oskar och än mindre efter hand som hjulet blev mer och mer vint. Det hela slutade med att han slog hjulet i lagårdsväggen så det sluligen vek ihop sig, sen slet han upp en vinbärsbuske och kastade över taket.


Jo, ekrade cykelhjul ska förvisso spännas hårt för bästa styrka och hållbarhet, men det är fälgen och inte ekrarna som sätter gränsen för hur pass hårt ett hjul kan spännas. Dessutom gäller det att jobba lugnt och systematiskt i många små steg.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).