Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Hur tänkte montören me boggin

6 inlägg 3311 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur tänkte montören me boggin

stektlök  
#254410 Hej på er! Här kommer jag med en fråga.
Hoppas ni ser bilden och att boggin är felmonterad på en sida. Men vilken sida undrar jag? Boggistaget som sitter i ramen är juh olika långa. Åt vilket håll ska den längre delen sitta ? Framåt eller bakåt ?

Jag har haft vagnen länge men inte använt den förän nu. Ska bygga ett löstagbart flak som e tippbart.

Hur tänkte montören :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Hur tänkte montören me boggin

Nicklas 5445  
#254411 Långa delen framåt. Klättrar lättare då.

Användarvisningsbild

Re: Hur tänkte montören me boggin

JensSkoog  
#254424 Hur i helsike fick han til det där! Gjorde han jobbet i bakfyllan? Men, allt kan bli fel :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hur tänkte montören me boggin

anersimyra  
#254428 Det där får man kolla på de billiga Kinavagnarna, det kan sitta lite hur som helst på dem. Själv knäckte jag en lånad Karlmanvagn där någon monterat fel efter reparation.

Användarvisningsbild

Re: Hur tänkte montören me boggin

halvproffs  
#254432 grannens kinavagn var likadan monterad. samma sak på kinavagn på jaktmässan vid tullgarn sist,

Avatar Fallback

Re: Hur tänkte montören me boggin

stektlök  
#254438
Nicklas 5445 skrev:Långa delen framåt. Klättrar lättare då.



Vilken tur jag har då som gjorde om det igår utan att veta vad som skulle vara rätt. Jag satte långa delen fram. Axima heter firman som vagnen kom ifrån! Var väl nån pryo får vi hoppas.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).