Traktorn i skogen

Rullande Valtra

39 inlägg 19507 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rullande Valtra

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248784 Fanns det inte turbin på 8000-serien?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

stegmaster  
#248785
bengt.a skrev:Fanns det inte turbin på 8000-serien?

Nei, inga 6cyl med turbin vid denna tiden va jag vet.

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

Ängagärdet  
#249397 8350 med turbin:
http://www.blocket.se/vasternorrland/Tr ... ?ca=21&w=3

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

stegmaster  
#249407
Er rett säker på at det er felskrivet i annonsen.
Intil nån kommer med bättre bevis på at det finns Hi-trol på 8000serien, väljar jag at inte tro det. :wink:

Avatar Fallback

Re: Rullande Valtra

valmet862  
#249410 8350 med turbin har nog aldrig funnits,dock fanns minstingen valmet 8000 med turbin,på -90talet och valmet 6900 ,även kallad "finlandia" båda hade 6-cyl motor. 6900 var en helt vanlig "mezzo" serien som var utrustad med 6-cylindrig motor på 102 hk

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

stegmaster  
#249415 Just ja, hittade til och med en bild på en valmet 8000 med Hitrol på huven.

Bild


Forresten, finns det nåt sett at se/kolla at en Valmet/Valtra er utrustad med turbinkopling, annat enn Hi-trol loggan som fanns på huven tidligare??? :???:
Ser at säljare her i Norge inte alltid skriver nånting om just detta, men på äldre modeller ser man ju Hi-trol loggan nere på huven bakom lastarinnfestningen.

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

Mannfolk  
#252440 Sen -03 står det inget annat en Valtra på huven

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

stegmaster  
#252445
Mannfolk skrev:Sen -03 står det inget annat en Valtra på huven

ok, så går inte at kolla själv på nåt sett om en valtra har turbinkopling?? (förutom at testköra den)
Måste man ha tilgång til "tillverkingspapper" på just den aktuella traktor för at se hur den ble utrustad från fabrik då, eller??

(er lite nyfiken på just detta då jag vil ha en valta med turbin då jag ska byta eller uttöka med en traktor til)

Användarvisningsbild

Re: Rullande Valtra

Mannfolk  
#252447 Ja exakt så tillverknings nummer talar om precis vilken utrustning som lämnade fabriken Bokstaven talar om Årsmod

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).